• Anonym (Kan inte räkna sånt)

Hur mycket kalorier är det här?

Av ren nyfikenhet vill jag veta hur många kalorier jag ätit idag. Kan någon hjälpa mig uppskatta/räkna ut det :)

Dagens meny:
    Frukost. Två skivor Varsågod- bröd med en skiva rökt skinka på varje.

Lunch. En medelstor kokt potatis en torskpanett, modell större samt ca 1/2 dl filmjölksås + sallad

Kvällsfika. Samma som frukost

• Svar på tråden Hur mycket kalorier är det här?
  • Anonym (p)

du får kolla på innehållsförteckningen och räkna lite. Jag vet inte hur mycket det är i brödet men kan tänka mig att det är 260 kcal per 100 g, och en sån brukar väga typ... 40-50 gram? skinka har mellan 90-110 kcal, beroende på vilket fabrikat, filmjölk har väl 60 tror jag... torskpanetten går inte att svara på, har du gjort den själv eller är det halvfabrikat? Jag skulle tippa på mellan 600-850 kalorier

• Anonym (p)

hade du smör på mackan? 10 g (dvs en "bredning") är typ 70 kalorier, så det borde slopas isåfall

Anonym (p) skrev 2013-06-24 20:06:16 följande:
    du får kolla på innehållsförteckningen och räkna lite. Jag vet inte hur mycket det är i brödet men kan tänka mig att det är 260 kcal per 100 g, och en sån brukar väga typ... 40-50 gram? skinka har mellan 90-110 kcal, beroende på vilket fabrikat, filmjölk har väl 60 tror jag... torskpanetten går inte att svara på, har du gjort den själv eller är det halvfabrikat? Jag skulle tippa på mellan 600-850 kalorier

Tack för svar, vad intressant. Torsken är halvfabrikat, åt på jobbet. Äter aldrig halvfabrikat hemma. Äter så här de veckorna jag inte har barnen, annars betydligt mer :)
  • Anonym (p)
    Anonym (Kan inte räkna sånt) skrev 2013-06-24 20:12:52 följande:

Tack för svar, vad intressant. Torsken är halvfabrikat, åt på jobbet. Äter aldrig halvfabrikat hemma. Äter så här de veckorna jag inte har barnen, annars betydligt mer :)
    Okej :) vad är syftet, vill du gå ner i vikt eller var du bara nyfiken?
    Anonym (p) skrev 2013-06-24 20:20:06 följande:
    Okej :) vad är syftet, vill du gå ner i vikt eller var du bara nyfiken?

Bara nyfiken, behöver inte gå ner i vikt :).
Svar på tråden Hur mycket kalorier är det här?