• mjaoooo

lchf . man får ju inte äta nånting!!

Andra dagen med lchf, skulle grilla kött, får ju inte använda köpt marinad så jag gjorde en egen, smält smör och grillkrydda+aromat. Men nu läste jag att grillkrydda får man inte heller äta!! Vafan... vet inte hur de är med aromat, men de lär man väl inte heller få äta. Åhhh allt innehåller skit eller socker. Men jag tänker ändå äta dessa köttbitar. Förstör jag allt nu eller?? 

• Svar på tråden lchf . man får ju inte äta nånting!!
  • Dimitra

Får och får

Hur mycket kolhydrater får du i dig av ett kryddmått grillkrydda på din köttbit? Inte speciellt mycket skulle jag tro.

The Dimitra universe.
  • Jimman

Man får äta allt egentligen , bara man inte överskrider kolhydrat intaget man ska ha ! Jag tycker det är skitenkelt , har gett bra resultat på mig !

• Tonårsmamman1

Beror på hur strikt du vill vara. Börja med att plocka bort alla synliga kolhydrater. Efterhand du lär dig så hittar du nya alternativ. Som det står ovan, hur mkt kolhydrater finns i kryddor med tanken hur liten mängd man äter?

• Cecilia 851

Om du tycker att LCHF är pest och pina, varför gör du då det?! Flört 
    Nu kör jag inte LCHF längre utan tvärt om, high carb low fat, men en marinad jag brukade köra med och gör än idag när jag grillar med mina vänner är  olivolja+paprikapulve+cayenne+salt+peppar+rosmarin.
    Oslagbart god!

• mjaoooo

Tack för era svar, känner mig lite lugnare nu. Vill bara gå ner och bli smal! Så man vill ju va på den säkra sidan. 

• Juvina

Beror på hur strikt du är. Man kan göra egna kryddblandningar också. Finns alternativ till det mesta.

• mjaoooo
    Cecilia 851 skrev 2013-06-25 15:01:34 följande:
    Om du tycker att LCHF är pest och pina, varför gör du då det?! Flört 
    Nu kör jag inte LCHF längre utan tvärt om, high carb low fat, men en marinad jag brukade köra med och gör än idag när jag grillar med mina vänner är  olivolja+paprikapulve+cayenne+salt+peppar+rosmarin .
    Oslagbart god!
    Nejdå, pest och pina är de väl inte. D et får va lite jobbigt, bara det ger reslutat! är ju som sagt bara på dag 2 så vill ju ge det en chans. 
    Tack för tipset! :) 
  • mjaoooo
    Juvina skrev 2013-06-25 15:04:17 följande:
    Beror på hur strikt du är. Man kan göra egna kryddblandningar också. Finns alternativ till det mesta.
    Joo men orkar inte göra egna kryddblandningar :/ 

Är de någon försten som vet vad man får äta för såser? eller måste man göra egna? Vore skönt om man bara kunde köpa en färdigsås istället..  
  • Dimitra
    mjaoooo skrev 2013-06-25 15:05:31 följande:
    Nejdå, pest och pina är de väl inte. D et får va lite jobbigt, bara det ger reslutat! är ju som sagt bara på dag 2 så vill ju ge det en chans.
    Ät inget spannmål (vete, havre, majs, ris, etc).
    Ät ingen frukt.
    Ät inga rotsaker.
    Drick inte mjölk som måltidsdryck.

Då är du en bra bit på väg så du kan bortse från socker i kryddor och sånt till en början. Omställningen är nog stor tycker jag. Läsa på förpackningarna till såser, röror och annat kan du göra sen när du vant dig vid nya livsstilen.

Lycka till
    The Dimitra universe.
  • Faile

Man får ju se till mängden. Som vitlök tex innehåller egentligen alldeles för mycket kolhydrater men man äter ju inte direkt 100 gram av det.

Sen kan man ju vara strikt även med tillsatser, men det är ju helt valfritt. Jag tycker nog man fokuserar på en sak i taget, så kan man titta på helheten när man fått mer rutin kring tänket.   

Sluta jiddra, börja trolla!
Svar på tråden lchf . man får ju inte äta nånting!!