Vilken bärsele är bäst, Babybjörn One eller Ergobaby?
Babybjörn har ju en ny bärsele som heter ONE, är den bättre eller Ergobaby?
Vill ha en bärsele som ska vara så skön som möjligt och inte belasta stackars ryggen.
Babybjörn har ju en ny bärsele som heter ONE, är den bättre eller Ergobaby?
Vill ha en bärsele som ska vara så skön som möjligt och inte belasta stackars ryggen.
ERGO är alltid bättre än Babybjörn. I one sitter barnet visserligen i bred ställning, men det är långt ifrån groda.
Jag bara älskar Ergon!
Däremot har jag inget inlägg för bebis till min. Men jag har en Manduca också och den har ju inbyggd babyinsats så jag använder den till början. Sen tycker jag att Ergon funkar bäst på min kropp så fort bebisen kan sitta groda i den.
Manducan är en bra sele helt klart. Vill du bära från start tycker jag att Manducans lösning är smidigare än den Ergo har. Och du kan använda den länge. Ergon har ju ett separat inlägg att köpa till när man ska bära från nyfödd, jag har faktiskt inte testat men har inbillat mig att det är lite mer omständigt
Jag kan tycka att Ergon känns lite stabilare än Manducan när barnet blir större men det är också en smak och vanesak.
Rent kostnadsmässigt har jag lite dålig koll just nu på vilken som blir billigast att köpa. Båda kan du säkerligen köpa begagnat.
Det är svårt att säga rent ut vilken som är bäst. Men rent spontant kan jag tycka att manducan känns som det bättre valet för dig.
Följer då jag väljer mellan One och Ergon
Jag har en gammal modell av Ergobaby. Köpte den för åtta år sedan, så det är nog den modellen som de idag kallar original.
Både jag och min man älskar den. Vi bar våra första barn upp till de var fyra-fem år.
Nu ska jag ha en ny bebis, och min gamla ergo håller än, så jag har beställt ett "infant insert" så jag ska kunna bära redan från start.
Jag har inte provat de senaste modellerna av Babybjörn, men de jag provade för några år sedan var hemska.
Det är ingen kardborre på den jag har.
Ergobaby! Vi pratade om detta på Öppna Förskolan igår och alla hade köpt en Babybjörn och sedan köpt en Ergobaby och önskat att de satsat på Ergo:n från början. Tyvärr är vi alla förstagångsföräldrar och "de första" i vänskapskretsarna så ingen har kunnat rekommendera något, men vi rekommenderar alla Ergo:n till vänner och familj som väntar smått.
Ergobaby blev det. Bär barnet ännu i den så den passar både toddlers och nyfödda :)