Får en chef verkligen bete sig hur som helst?
Hejsan,
Min sambo jobbar på lager ett rätt stort företag har jobbat där i ca 3 månader, Den avdelningen som han är på finns det om man säger ett "Gäng" som chefen alltid umgås med, han tänkte inte så mkt på det från början tills han hörde chefen sitta och svartmåla och skatta åt någon av hans arbetskamrater, för att han hade gått tidigare från jobbet då en familjemedlem hade varit med om en olycka och va på sjukhuset va rätt allvarligt och chefen bara skrattade och började säga till alla att han va en idiot och sånt, Chefen har alltid varit uppkäftig och så men inget som min sambo har brytt sig om förens nu för innan tänkte han bara aa han är väll sån mot alla men han är bara sån mot svenskarna kallar dom svenne idiot och sånt, och idag klämde min sambo handen rätt allvarligt och han tror att något är brutet, då går han de till chefen och frågar om han kan åka hem så han kan åka till sjukhuset för att kolla handen för han kan inte jobba, Då skrattar chefen som ingenting och låter inte han gå.
Ska inte en avdelningschef som han är bry sig om sina arbetande ? eller är de bara jag som tycker det är förnedrande att behöva ha en sån chef som typ "mobbar" sina anställda, och vad kan man göra för att de ska bli bättre han har ju vissa av dom anställda som han umgås med som kommer säga imot allt min sambo säger om han skulle ringa till den högsta chefen,
Någon som har något tips på vad man kan göra ?