• Anonym (bravo)

Pinsam fråga,hur rullar man håret på äldre?

Jobbar på äldreboende i sommar och imorgon ska jag rulla håret på en dam, jag har aldrig gjort det
    Hur gör man? Var börjar man?

Pinsamt att jag inte kan det här...men jag har ingen erfarenhet.

• Svar på tråden Pinsam fråga,hur rullar man håret på äldre?
  • Whitetrash86

sök på youtube på "rulla håret" hur det går till beror ju på vad för verktyg du använder

• Anonym (glad)

Jag måste bara säga att jag blev så glad över att du bryr dig om damen och vill lägga tid på din fritid för att ta reda på det. Hoppas det är min gammelfarmor du skall rulla håret på.

• Anonym (bravo)
    Anonym (glad) skrev 2013-06-25 18:38:08 följande:
    Jag måste bara säga att jag blev så glad över att du bryr dig om damen och vill lägga tid på din fritid för att ta reda på det. Hoppas det är min gammelfarmor du skall rulla håret på.
    Glad

tack för tipset om youtube. Ska genast söka där.
  • est alors

Papiljotter och läggvätska, om det fortfarande finns..
    Gulligt att du bryr dig !

Bless U

• viseversa

Jag rullade skitfult i början men tanterna var alltid nöjda ändå. Dom var så glada att bli ompysslade och jag hade nästan alltid tid att rulla lite hår.

• Orcha

Det betyder mer att du bryr dig och pysslar om än själva resultatet.
    Omtänksamt!

Make love, not english quotes...
  • Anonym (bravo)
    Cool tack snälla alla för svar och bilder/länkar.
  • Sylphide

Jag hade inte heller någon aning när jag skulle rulla hår på äldreboende första gången. Men det brukade bli bra om jag började rulla mitt upp på huvudet längst fram, liksom i luggen och ta hela den raden bakåt först. Och sedan sidorna. Som på bilden ovan. Viktigt att rulla bakåt annars kan lockarna ligga lite lustigt. Fint att du bryr dig så mycket att du undersöker detta på din fritid. Det finns säkert någon annan personal du kan fråga på ditt jobb om du är osäker eller damen själv kanske kan instruera dig? Det gjorde den första damen jag rullade på. Lycka till i sommar! Fantastisk erfarenhet att jobba med äldre!

Svar på tråden Pinsam fråga,hur rullar man håret på äldre?