• lill anna

bantarsoppa ngn som har ngt recept innan ivf försök nr 2

Undrar om ngn har ngn bra soppa som man går ner i vikt av typ ngn bantarsoppa??

tror det ska finnas en me kål, men vet inte mer vad den innehåller.mer än kål alltså

kram anna meängeln nathalie.

• Svar på tråden bantarsoppa ngn som har ngt recept innan ivf försök nr 2
  • Kewo

Hej Anna!
    Har läst receptet på den där soppan en gång, men har det inte själv. Den innehåller en förfärlig massa gul lök plus kål, så man kan nog bli mysigt pruppig av den och göra eget bubbelbad hemma i badkaret! Skriver detta inlägg för att ge Din tråd en puff! (prutt!) Nån som har provat soppan och kan berätta om resultatet oxå vore kul!

• lill anna

tack för att du pruppar min tråd,
    hoppas ngn kommer me ett recept snart!!!
    kram.........(hihi))

• Fiaflopp

Puff puff åt TS för fler svar...

• pemi

En annan bantarsoppa, Viktväktarnas nollpont soppa.

1 pkt krossad tomat (gärna kryddad)
    1 buljongtärning
    6 dl vatten
    1 gul lök.

Valfria grönsaker.

Man kokar upp tomat, vatten och buljontärningen. River löken och häller i. Man kan sedan tärna valfria grönsaker och/eller svamp att ha i. Koka ca 10 min eller till grönsakerna blivit mjuka.

• pemi

Glömde ju kryddor... Jag brukar krydda med oregano eller basilika, svartpeppar, salt ja och sen beroende på vad jag har i.

• lill anna

har hått ett recept som jag ska få idag av en kompis.

om ngn vill kan jag skriva ner den sen?

kram anna

• yrre

Jag har ett recept på "sjukhussoppa". Det är med kål. Den är helt ok faktiskt och man får äta massa annat om man kör hela dieten.

Soppan:
    6 stora lökar
    1 halvt vitt kålhuvud
    4 morötter
    1 bit rotselleri
    2 burkar krossade tomater
    2 gröna paprikor
    2 påsar löksoppa
    2-3 buljongtärningar
    3-4 vitlöksklyftor (kan uteslutas)
    salt, peppar, örtkryddor och soja

Det är bara att skära allt i bitar och lägga i en kastrull. (ca 10 l) Täck med vatten och koka i en timme. Krydda.

Man kan äta så mycket man vill av soppan, den ska visst inte bilda några kalorier. Ju mer du äter desto bättre. Du kör kuren under en vecka.
    Dag 1 äter du soppa och olika frukter, allt utom bananer.
    Dag 2 äter du soppa och olika grösaker, råa eller kokta. Undvik ärtor, bönor, och säd
    Dag 3 soppa och frukt och grönsaker, allt utom bananer och potatis
    Dag 4 fem till åtta banander och lika många glas lättmjölk. Och soppa på det.
    Dag 5 sex tomater och 280-340 gram nötkött. Minst åtta glas vatten och soppa.
    Dag 6 Hur mycket grönsaker och nötkött du vill, soppa.
    Dag 7 Soppa, mörkt ris, grönsaker, frukt, osockrade safter, te eller kaffe i valfri mängd.

Jag gillar den här kuren eftersom man hela tiden får äta så mycket man vill. Klart soppan inte är det man är sugen på mot slutet men jag har mått väldigt bra när jag kört den.

• camomillis

cambridgekuren kanske?
    om man kör ren kur o inte fuskar så ger det ca 3kg/v. Har själv använt mig av det o det funkar!

• nojjan

Vad är cambridgekuren då? *nyfiken*

• Hoppful

Recept på att banta:
    30 min promenad varje dag
    äta riktig mat frukost, lunch, middag och två mellanmål
    äta mer grönsaker
    dra ner på godis och kakor osv
    drick mycket vatten absolut ingen läsk inte ens light

• Kewo

Jisses så trist bantningstips som dök upp här, Lill Anna!
    Promenera 30 minuter varje dag? Och dra ner på godiset?
    Tacka vet jag brutal späkning, snabbt och effektivt!

• Anki81

Varför banta innan IVF? Bör man inte vara överviktig? *hmm*
    Jag fick reda på iförrgår att jag inte kan får barn utan IVF. Därför jag är lite nyfiken..

Tacksam för svar! Anki @-}---

Svar på tråden bantarsoppa ngn som har ngt recept innan ivf försök nr 2