Gravid och ett helvete att sluta röka undrar om e cigaretter är bättre?
Har ett helvete att sluta röka är gravid och undrar om det är bättre med e cigaretter för helt utan något fixar jag inte detta
Har ett helvete att sluta röka är gravid och undrar om det är bättre med e cigaretter för helt utan något fixar jag inte detta
Nej, det finns inget som tyder på att det är bättre att röka än att sluta. Vissa nikotinläkemedel tycks vara att föredra om alternativet är att inte sluta alls. Prata med bm eller din läkare för råd och stöd.
Tyvärr, nikotinet är det som är det skadligaste, så det är i princip lika illa tyvärr. :( (för det är väl nikotin i e-cigaretter?) Kanske lite lägre dos dock så då är det ju liiiite bättre i alla fall. Får du hjälp från någon rökstoppshjälp? On inte, fråga din barnmorska så ordnar hon det.
Åh! Missade att du skrev e-cigaretter! Sorry Fråga bm och/eller läkare!
El-cigg däremot är baserat på vattenånga och finns nikotinfritt
Har "rökt" min i över 5 månader nu och det går utmärkt
Nä är inte gravid just nu ,har dock lagt ciggen helt och hållet när jag har varit gravid utan problem...tragiskt nog börjat röka igen efter barnen fötts :-/
I Sverige får man inte ens sälja E-cig med nikotin :)
Så testa. Min man - som är EXTREMT beroende av cigg gick över till E-cigg.
Ofta är det känslan man är beroende av och iomed att det KÄNNS som en riktig cigg när man röker så funkar det för de flesta (iallafall i min bekantskapskrets).
Tycker absolut du ska ge det en chans.
Det är bättre för dig - både hälsomässigt o ekonomiskt, det är bättre för ditt barn - både i magen men även efteråt.
Passiv rökning förlorar ju liksom det farliga när det är vattenånga :)
Dessutom finns det med massa goda smaker som LUKTAR gott :)
Vet t.o.m. en som blev av med sitt sockerberoende genom att gå över till E-cigg o använda söta smaker.
Är han godissugen tar han en cigg :)