Godaste halloumiburgaren? Tillbehör?
Köpte hem de nya "halloumiburgarna". Vad har ni för tillbehör till en sån. Hamburgerdressing känns ju liksom inte som rätt val.
Köpte hem de nya "halloumiburgarna". Vad har ni för tillbehör till en sån. Hamburgerdressing känns ju liksom inte som rätt val.
Vad är halloumiburgare? Köps det färdigt? Äter man det i hamburgerbröd?
Jag älskar halloumi och äter den helst grillad ihop med kött.
Halloumiost, rund som en burgare o passar till hamburgerbröd. Men vilken dressing blir godast? Jag tänker mig grillade zucciniskivor o kanske grillad paprika på också. Tzatziki, kanske?
Är det alltså en helt vanlig halloumiost fast den är större och rund som en hamburgare?
Jamen herregud, vad är en laxburgare, vad är en kycklingburhare, vad är en vegoburgare???? Det är förstås halloumiost så som namnet "halloumi" antyder. Att göra hamburgare av fast minus köttburgaren. Men strunt i det, för den här tråden handlar om tillbehören!
Svaret var till EnAnnorlunda...
Platt och rund som en hamburgare.
Jag brukar köpa max friscobröd, och ha babyspenat eller ruccola, någon skiva tomat och hamburgerdressing. (Ja, jag tycker det passar.)
kan tänka mig att den kalla smaksatta cremefraichen (som även går koka) med smak av fetaost och soltorkadtomat skulle vara grymt god till....även smaksatt cremefraich "tomat basilika" lite italienska smaker tror jag är gott till!
Eller varför inte en kall röra på tex tapenad blandad med cremefraich?
Chilli-aioli är mitt tips som dressing iaf. Avocado är gott på också.
Jag frågade vad halloumiburgare är då jag aldrig hört det och älskar "vanlig" halloumi.
Jag grillar (eller möjligen steker) halloumi tills den blir lite knaprig. Inte bränd !
Bacon är gott till. Och någon inte allt för smakrik dressing.
Halloumiburgare låter väldigt konstigt, aldrig hört om det. Dock så är jag beroende av chilihaloumi. Utgår från att det smakar som vanlig halloumiost, haha.
Skulle då servera den i bröd med en massa sallad och grillad paprika, zucchini och rödlök samt kanske tomatskiva? Servera det med tzatziki.