• Lukka

Ni som ger välling, - vilka nappflaskor använder ni?

Har börjat införa välling, men jag har stött på problem vad gäller nappflaska. Har använt AVENT:s flaskor hittills, men det fungerar inte med vällingen för den är ju tjockare än ersättningen och kommer inte igenom de små hålen så lillen får jobba jätte hårt för att få i sig den. Vad använder ni för nappflaskor? Använder pipmugg just nu, men det fungerar inget vidare för vätskan kommer ju för snabbt för honom.

• Svar på tråden Ni som ger välling, - vilka nappflaskor använder ni?
  • hajz

köpte några MAM på barnmässan 04 som har hängt med. dom är stora så man slipper sikta så när man ska kasta i pulvret ;)

• Lilja84

jag köpte en pipmugg (utan handtag),tror det var bambino och den har sett till att vällingen aldrig kommit för snabbt , dottern har haft sina sen hon var ca 10 månader

• Prinzess

Gillar inte mam...svårt att få in luft så vällingen rinner lättare.
    Här hemma använder vi bambino och esska

• rasajj

Avent har iallafall har i usa nappar med skuren "springa" istallet for de tre sma halen. Vi hade avent till vara tvillingar. Och "springan" gor att aven tjockare valling gar bra.

• jadore

Har alltid använt mams flaskor! Roliga färger, kolikförhindrade, lätta att diska, bara köpa större nappar när man byter till välling!

• softsofie

ja ger inte välling men jag ger ersättning och jag har MAM och den funkar perfekt,
    tycker inte om eskka och dom där andra med hel botten, det blir sånt vakum i flaskan.
    Men icket för MAM flaskan för den släpper in luft i botten.b

• Amorella

Vi har flaskor från NUK och Esska som vi tycker funkar bra, både till ersättning och välling (fast med olika nappar såklart).

• Mango Morsan

det är väl inte flaskan det geror på? det är ju hur stora hålen äör i napparna. det finns ju nya nappar med större hål att köpa.

• Mrs Jane Doe

Vi har använt Avents flaskor från dottern var liten och drack urpumpad mjölk och/eller ersättning fram till idag när hon dricker välling (3 år) och de har fungerat hela tiden - man får ju byta ut napparna så att de fungerar för det som ska drickas...

• Lilja84

Kollade efter vad det var för sorts pipmugg och det var INTE Bambino utan MAM .

• Klumpen nr 2

Esska har jag kört me... dom har funkat super för oss!

• Bakmorsa

Esska kör vi också med funkar hur bra som helst...

• Emmizor

Vi använder DR browns flaskor,
    helt underbara,dom förebygger så att barnet inte ska svälja luft bla..
    sen vi började med dessa så har han slutat ha ont i magen!
    enda nackdelen är alla små delar som man ska diska,men det är helt klart värt det!!

• Hallonmopeden

Nuk och Esska tycker jag är bra...

• Jag älskar Flora

Vi har 4 st MAM och två Bambino.

Mam är kanon, går lätta att diska osv. Bambino känns lite gammelmodiga (smala & jätteliten sugpip) men de funkar. Dock svårdiskade. Och man får ha en liten tratt när man häller i pulvret så inte allt far utanför.

• versan

Mams ultra vent. skitbra flaskor.
    dom förebygger så att barnet inte ska svälja luft bla..
    hon får mindre ont i magen!
    och så är dom jättelätta att diska. inge pillrande med små delar

• kinsan

Har ESSKA, en stor och en liten. Napp med stort hål för havrevälling och med skåra för fullkornsvälling. Han också en BAMBINO och en "gekås" flaska att ge vatten i.

Svar på tråden Ni som ger välling, - vilka nappflaskor använder ni?