• Callina

Snabbast viktnedgång på 2 veckor?

Jag ska på en konfirmation där jag kommer träffa på flera personer jag inte sett på länge. Dessutom har jag hört att dom diskuterat min viktuppgång med andra vilket känns skitjobbigt.

Skulle gärna vilja passa på med en rivstart inför denna konfirmation och gå ned lite i vikt. För att sen också fortsätta såklart.

Det är ju kort tid och det enda jag kan träna är promenader pga kronisk smärta i bröstkorgen.

Kan jag nå samma resultat m att ta bort alla kolhydrater (förutom gröna grönsaker typ) som att köra en VLCD- kur?

Tips tack. Nu pratar vi alltså i första hand resultat på två veckor, efter det känner jag inte samma press på att det ska gå snabbt.

• Svar på tråden Snabbast viktnedgång på 2 veckor?
  • Callina

Kan tillägga att jag väger 80 kg till mina 169 cm.

• micksaan

Utesluta alla kolhydrater gav mig en viktnedgång på 5,3 kg nu när jag startade i maj (startade på 100 kg). När jag gick på nutrilett för 5 år sedan startade jag på 75 kg och tappade ca 5 kg på två veckor.

• XcsM

Lägg om din kost och träna är mitt tips om du vill behålla din viktnedgång. Börja för guds skull inte på någon pulver eller bar-diet. 

• XcsM

Men det finns inget rimligt sätt (där kroppen fortfarande mår bra) att nå en större viktnedgång på två veckor.

• Jimman

Jag har gått ner 5 kg på 1 1/2 v nu med lchf

• XcsM
    Jimman skrev 2013-06-26 13:24:07 följande:
    Jag har gått ner 5 kg på 1 1/2 v nu med lchf
    Mycket av det är väl antagligen vatten? När du utesluter kolhydrater släpper kroppen på mycket vätska eftersom kolhydrater binder vätskan i kroppen.
  • Jimman

Nä jag har inte kissar mera än vanligt o dessutom har fettprocenten i kroppen sjunkit oxå

• Callina
    XcsM skrev 2013-06-26 13:20:06 följande:
    Lägg om din kost och träna är mitt tips om du vill behålla din viktnedgång. Börja för guds skull inte på någon pulver eller bar-diet. 

Ja så blir det EFTER dessa två veckor. Nu efterlyser jag en rivstart. Och träna kan jag inte förutom med promenader. Kunde jag hårdträna skulle jag inte ha några problem m vikt.
  • Vandelay

Mitt viktrasrekord är 8,5 kg på 2 veckor. Av dessa 14 dagar åt jag åtta dagar. Max 400 kcal om dagen. Absolut inga kolhydrater eller fett. Det var inte roligt kan jag säga. 

Men det går att gå ner mycket och fort om man bara ger sig fan på det. Du får tänka över den där extra tuggan mat, om det är värt att vara fet och mätt eller smal och vrålhungrig. Man måste nästan vara ätstörd för att ha den disciplinen att gå ner snabbt i vikt. Mat måste bli ett ångestmoment. Jag kan lova att Jimman inte skulle sätta i sig en portion pasta i första taget, utan att dö lite inombords... 

• Omogen citron

Det absolut snabbaste sättet är pulverdieter, typ Nutrilett. Jag har testat men klarade inte av det.

Svar på tråden Snabbast viktnedgång på 2 veckor?