• Anonym (Orolig :/)

Minskade fosterrörelser v.20

Hej, har under en vecka känt bebisen mindre än innan. Detta är 3: e barnet o jag började känna rörelser v17. Innan onsdag förra veckan har rörelserna blivit starkare nästan varje dag. Jag fick en rejäl spark i magen och fick ont( sparkad av 7 åring så antagligen ingen fara). Men Efter detta har rörelserna minskat o sammandragningarna ökat. Ringde sjukvårdsupplysningen som rådde mig att ringa förlossningen. Har rådfrågat förlossningen efter 5 dagar(söndags), de rådde mig att vänta till Mvc, fick tid tisdag o där lyssnade bm på hjärtljud som var normala. Bm sa även till mig att inte fråga på förlossningen då jag är alldeles för tidig i graviditeten för att ha något med dom att göra. Det jag kan göra är att dricka isvatten o försöka få igång bebis. Kände igår efter Mvc att jag skulle tänka att hjärtljuden är bra så då är allt bra men... idag känns det ändå inte bra :( kan inte riktig sluta va orolig. Har innan grav ätit antidepressiva mot depression, GAD, panikångest o social fobi. Satte ut medicinen då jag inte vill utsätta barnet för skada. Jag VET att jag är en orolig människa men det känns inte som ett ska. Har försökt kväva oron men det går inte. Har pga sociala fobi mkt svårt att ringa och prata i telefon, Speciellt då jag blivit ifrågasatt i min oro i tidigare graviditeter så tänkte jag ju vara lite coolare denna gång.. ( fick mild preklampsi med första barnet o blev igångsatt 10 dagar förtidigt , andra barnet täta kontroller och endast lite äggvita i slutet, gick över 12 dagar. Denna grav räknas väl som normal så jag har inte gått på någon extrakontroll förutom igår)

• Svar på tråden Minskade fosterrörelser v.20
  • Aleksandra Barnmorska

Hej., jag tycker inte att du ska oroa dig. Man behöver inte känna barnet dagligen förrän vecka 26. Innan dess kan det tom vara svårt att stimulera fram rörelser med isvatten. Försök att ta det med ro. Lycka till

• Anonym (Orolig :/)

Ok, ska försöka ta det lugnt. Tack för svar

Svar på tråden Minskade fosterrörelser v.20