• MysMamman87

Hjälp mig packa med ryan air.

Hej.
    Jag ska flyga med ryan air och det är första gången jag flyger sen jag va 4 år.

Jag har läst om bagage på deras hemsida, men jag förstår inte så mycket.
    Jag behöver hjälp med hur jag ska packa, vad jag kan packa i handbageget och vad jag kan packa i incheckat bagage.

Tex. bärbar dvd, plattång, smink - foundation i en glasflaska på 30 ml, brusalvedon, flytande alvedon, salvor och allt sånt där förutom kläder.

Jag vill fråga också om någon behövt tillstånd från den andra föräldern när man är separerad för att resa med sitt barn?

• Svar på tråden Hjälp mig packa med ryan air.
  • Fia 28

Sminket etc ska inte vara något problem så länge du har det i en plastpåse och det är under 100ml förpackningar.

• hymafr

Tänk på att allt handbagage ska få plats i en enda väska. Dvs du ska även få plats med t ex handväska eller kamera samt (på hemvägen) ev taxfree. De har väldigt stränga regler vad gäller måtten på handbagaget. Om det är för stort så måste det checkas in.

Annars är det vanliga regler - ingen vätska över 100 ml. Ta med mediciner i handbagaget, men även där - om det är flytande så måste det vara under 100ml.

När det gäller barnet så förmodar jag att du har tillgång till barnets pass och då ska det inte vara några problem.   

• Fia 28

Ja och tänk på att inte packa handbagaget allt för fullt, för det är inte alltid så mycket rum på hyllorna.

• PerQk

Om man är MILF får man ta med dildon i handbagaget. Inga problem.

• missan75

Jag kan inte nog understryka hur petiga Ryan Air är när det kommer till handbagaget. Jag var i London runt jul en gång och hade köpt en hel festlig kalender till min då 4 åriga dotter. Jag kunde inte ha den i vare sig resväska eller handbagage för den hade blivit förstörd så jag höll den i handen. detta var inte ok, utan jag fick lämna kvar den på flygplatsen. :( 

• MysMamman87
    hymafr skrev 2013-06-26 15:31:12 följande:
    Tänk på att allt handbagage ska få plats i en enda väska. Dvs du ska även få plats med t ex handväska eller kamera samt (på hemvägen) ev taxfree. De har väldigt stränga regler vad gäller måtten på handbagaget. Om det är för stort så måste det checkas in.

Annars är det vanliga regler - ingen vätska över 100 ml. Ta med mediciner i handbagaget, men även där - om det är flytande så måste det vara under 100ml.

När det gäller barnet så förmodar jag att du har tillgång till barnets pass och då ska det inte vara några problem.   
    Så som jag förstått det så är det ett handbagage per person, stämmer det?
    I så fall kan man fördela det i olika väskor så att allt får plats, eller tänker jag fel nu?

Så smink och plattång ska va i incheckat och mediciner i handbagage? 
  • MysMamman87
    Fia 28 skrev 2013-06-26 15:23:17 följande:
    Sminket etc ska inte vara något problem så länge du har det i en plastpåse och det är under 100ml förpackningar.
    Så allt smink ska va i en plastpåse och plattång kan bara ligga fritt i väskan?

Jag kanske ställer knäppa frågor, men jag kan inte slappna av förrän jag vet hur jag kan göra med allt. Vill inte att det blir fel.
  • MysMamman87

Är det 100 ml per väska eller 100 ml per flaska?

Kan man fördela det i olika väskor om det är 100 ml per flaska?

Jag kommer ha ett incheckat bagage och två handbagage. Som det är planerat. Ett till min dotter och ett som min pojkvän kommer ha. 

• Lotten 66

Har aldrig åkt med Ryanair men hört av andra hur besvärliga dom kan vara. Vad jag förstått så gäller det väl i första hand handbagaget. I det incheckade kan du väl ha det mesta utan problem. 
    Jag tror att Clas Ohlsson har både handbagage (små resväskor) och små necesärer med tomma flaskor som man kan fylla med det man nu behöver ha i handbagage....allt detta anpassat för Ryanair. 

Svar på tråden Hjälp mig packa med ryan air.