• Anonym (ts)

Är 3 kg verkligen så lite för en bebis??

hej alla! känner mig faktiskt lite förvånad. jag har ett barn på 3 år. barnet vägde vid födelsen 3065kg för att vara exat. inget som barnmorskerna eller läkaren sa var speciellt litet. nu är jag gravid igen och fick komma på tillväxt ul häromdagen, och den här bebisen imagen tros väga runt ca 3 kg när den kommer. då jag inte är stor själv utan smal så verkar det vettigt att jag inte får ngt stor bebis. utan 3 kg känns normalt. vad tycker ni är 3 kg säå litet??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-26 15:22
    kanske ska tillägga att jag måste tillbaka om 2 veckor för ett nytt ul.

• Svar på tråden Är 3 kg verkligen så lite för en bebis??
  • Anonym (lissie)

nej de är väl normalt och alla barn är olika själv får jag stora barn..

• Anonym (ts)
    Anonym (lissie) skrev 2013-06-26 15:23:01 följande:
    nej de är väl normalt och alla barn är olika själv får jag stora barn..

ja så tycker jag med. men som det verka på bm så var 3kg så litet. förstår inte alls:/
  • Duckan

Inte oroväckande litet på nåt sätt. Känner många som fött barn kring 3 kg. Min dotter vägde 3240 och jag själv endast 2650 gr.

• Agapi

Nej jag tror de är ganska normalt. Jag föddes 3010 g min dotter föddes 2440g vilket är lite under normalt (men hon låg under på längden också. 44cm) men helt utan några problem, förutom att vi fick vara kvar en extra dag på BB så dom såg att hennes vikt började vända uppåt igen.

• Apelsin

3135 vägde min och det var helt normalt.

• nozpa

1:a vägde 2900. 2:a 2750. Jag vägde 2900. Min BM sa att man brukar få barn runt vikten man själv hade. 3 kilo är inte litet.

• dorothy83

Jättemärkligt uttalande!
    Min första vägde 3010g 49cm. Det är ingen som någonsin påpekat att han var liten på något sätt!

• LinneaJosie

Jag tror att medicinskt ligger normalspannet på 2500 - 4500 g, så 3 kg är på inget sätt alarmerande

• hannis

Det är väl inte litet? Mina barn har varit helt normalstora och de har vägt 3160 och 3380 gram.

Svar på tråden Är 3 kg verkligen så lite för en bebis??