Hur mycket bör man lägga på ett bröllop?
Hej
Jag och min sambo har funderat på att gifta oss länge nu men har fått skjuta på det hela tiden då pengarna inte verka räcka till.
Gifter vi oss vill jag att min släkt ska komma och det är blir 50 personer medan min sambo bara vill bjuda typ 10 personer från hans familj. Varken han eller jag vill ha ett stort bröllop men börjar man bjuda en så blir det en till och så vidare, det är helt enkel svårt att utesluta någon.
Och de flesta som vet om våra planer räknar med ett fint bröllop med en fest. Så känner man en press på sig. och när vi räknar på bara ett litet bröllop är vi uppe i cirka 30 000 och då har vi begränsat oss mycket, tänka sig vad ett stort skulle kosta! =/
Vi tycker det inte är så viktigt med det traditionella och regelrätta bröllopet, men samtidigt gifter man sig en gång och då kanske man inte vill gifta sig direkt i stadshuset. Man känner sig lite kluven. Ska man satsa på det lite mer påkostade och finare bröllop och bjuda släktingar eller ska man tänka på sig själv, lägga så lite pengar som möjligt och gifta sig typ en eftermiddag i stadshuset.
Vad är en rimligt summa tycker ni? vore mycket tacksam för synpunkter och ideér.
Kan man komma undan billigt och ändå få ett fint bröllop?