All inclusive Egypten
Hej. Är det någon som haft all inclusive på resa i Egypten? Något att rekommendera eller har dom bättre mat på restauranger?
Hej. Är det någon som haft all inclusive på resa i Egypten? Något att rekommendera eller har dom bättre mat på restauranger?
Vi har haft det. Tycker det var guld värt!
Vi var iväg två veckor i vintras till Egypten. En vecka på en Nilenkryssning med Semi inclusive och en vecka med AI på hotell. Det var guld värt.
På vårt hotell fanns det ett antal olika á la carte restauranger att välja på förutom buffén.
Har varit i El Gouna och Marsa Alam, båda gångerna på hotell med AI. Tycker definitivt att maten har varit klart godkänd och när vi har varit ute på restaurang har vi faktiskt blivit lite besvikna.
Vi har varit på Jungle auqa park i Hurgada, ett vattenland. Kan varmt rekommendera det. Tror det var sex eller sju olika restauranger plus en strandrestaurang som ingick när man tog bussen till havet. Det gick att gå men var en bit. Dock ingen vidare fin strand. De kontrollerade värmen i maten dagligen och överallt satt handsprit som man kunde ta. Så det var mkt fräscht och väldigt gott:)
Vattenrutchbanorna var bra och varierande. Ungarna älskade det.
Vi var på Hilton i Marsa Alam i okt i fjol, 2 vux och 1 spädbarn och det var riktigt fint. Jättebra mat och väldigt fint ställe.
Vi har bott på 2 olika hotell i Hughada och 1 i Sharm el Sheikh, vi hade all inklusive bara för vi var där för o dyka, vi åt frukost och middag på hotellen (o dryck o glass o så) och maten var inte så kul, bättre mat på båtarna ärligt talat. Ett par kvällar gick vi ut och åt för o få bättre mat och jisses vilken skillnad!!
Så summ summarum, jag rekommenderar inte all inklusive, duger om man vill vara bekväm och inte har så höga krav. Det är ju inte äcklig mat men knappast nått speciellt.
Fast vi hade väldigt hög kvalitet på maten. Det var 4 stjärnigt och mindre ska man nog inte ha i Egypten om man har vissa krav på maten. Det går ju att läsa på tripadvisor tex så får man lite tips om vilka hotel som ska undvikas el tvärtom rekommenderas.
Säger såhär, åker man till Egypten, försök gärna ta ett så flott hotell som möjligt. Vi bodde på 3-stjärnigt och inget jag åker tillbaka till. Maten var inte dålig men inte så jättemkt att välja emellan och ganska trist. Sedan hade vi oturen att bli jättesjuka när vi kom hem. Det gjorde att jag lessnade rätt bra på Egypten.
Jag antar att folk åker till Egypten för bad och sol för annat finns inte att göra, hotellen ligger mitt ute i ingenstans och man får bara lalla runt på hotellområdet..
Vi bodde i Sharm el Sheik, Nabq-området.
Man ska absolut boka 4 eller 5 stjärnigt om man vill åka med all inclusive till Egypten!
Nu har vi kommit hem och maten var ingen höjdare. Det var inte äckligt, vi kunde äta oss mätta, men åt inte mer än så. Första och sista gången vi provat AI! Ute på restaurangerna var maten mycket bättre.
Varit i sharm el sheik och bodde på 4 stjärnigt hotell, all inclusive.
Inget att klaga på maten, massor av olika maträtter och rent och fint på restaurangen. Maten var jättegod.
Vi reste med 3 barn så jag tycker det är ganska så lättsamt att ha all inclusive då.
ja vi har gjort de 2 gånger o vi älskar de :)
o vi har bott på hilton long beach i hurgada båda gångerna