• VegoGlad

Oregelbunden ägglossning?

Jag tog ut min pstav för ungefär en och en halv månad sedan och jag har regelbunden mens. Däremot får jag ägglossning sekret (äggvita) på "fel" dag när jag inte borde vara fertil. Som idag tex, mensen tog slut för fem dagar sedan så borde inte ha ägglossning nu.

Kan jag ha oregelbunden ägglossning men ändå regelbunden mens?

(Jag vet att jag kan köpa stickor och testa men vi vill ta det som det som det kommer ha sex regelbundet istället och slippa lägga pengar på det)

• Svar på tråden Oregelbunden ägglossning?
  • VegoGlad

Verkligen ingen som vet?

• Eriksson89

Hej. Jag tog ur min stav i september förra året och fick mens efter 50 dagar. Nästa gång 47,45,43 osv o så har jag pendlat mellan dom cyklarna. Förra månaden började jag äta agns castus för att försöka förkorta min menscykel och å hade jag 37 dagar men då åt jag tabletter hela månaden. Denna månad slutade jag när jag TRODDE att jag hade ÄL och hade då 47 dagar. Så jag slutade nog en vecka förtidigt. För jag kollade på en kalender som räknade ut ist för att känna efter i koppen vilket jag kulle ha gjort ist.. Känner du av din ÄL? Jag har aldrig gjort de förr men sen jag börjadebäta AC så gör jag det jätte tydligt. Så det är ett tips isf. Lycka till

• VegoGlad

Jag har faktiskt aldrig tänkt på om jag har några symtom utan jag har mest haft koll på livmoder sekretet eftersom det ändras under ägglossningen men jag vet inte riktigt hur mycket man kan lita på det. Däremot blir oftast mer upphetsad under dagarna jag är fertil men det kanske mest är en psykologisk sak eftersom jag vet att det kan bli en bebis om man har sex.

• Lakrits

Men hur lång mens har du? Dvs första blödningsdag tills att det slutat blöda?

• Lakrits

Låt säga att din mens är 7 dagar + 5 dagar till äl-flytning, det är 12 dagar, sedan inträffar äl något/några dygn efter äl-flytningen, vips är du uppe i 14 dagar och har du en cykel på 28 dagar så stämmer det.

• Eriksson89

Efter p-stavens uttag har jag haft som kortast 37 dagars cykel. Nu är det andra månaden jag äter Agnus Castur och idag är jag på dag 10 efter senaste mensen och har haft konstiga hugg på höger sida nere i tjejmagen. Jag kan väl inte redan ha ÄL på gång REDAN? Jag har ju som sagt bara gått 10 dagar från menedens första dag ? Iförsig står det att AC börjar värka på riktigt efter 3 månader.

• Lakrits

Har du äl-sekret?
    Annars kolla med äl-stickor.

Det är ju antalet dagar efter äl och mensens första dag som är konstant, inte dagarna innan så du har kanske en kort cykel den här ggn eller brukar du ha regelbunden?

Svar på tråden Oregelbunden ägglossning?