• Betty Newbie

Present till förskolepersonal?

Hej!

Eftersom vi tyvärr ska flytta vill vi gärna ge personalen på vår förskola något för att visa vår uppskattning. Det är fyra "fröknar" och en kocka, och vi är så jättetacksamma för deras arbete och personliga engagemang.

Tyvärr är min framförhållning usel så sista dagen är imorgon.

Några förslag på present, gärna från någon som själv arbetar på förskola? Blommor är känns så tråkigt...

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Present till förskolepersonal?
  • Scratt

Inga förslag men stannar gärna i tråden för att få egna tips

• MoMaJo

Något år har jag köpt och givit bort en liten presentpåse som jag fyllt med lite små artiklar i resestorlek, så som schampo, duschtvål, hudkräm, tandkräm, plåster, vårservetter, Lite olika beroende vad jag hittat och varit kul. Tror det har varit uppskattat. i år köpte vi en kruka med jordgubbar på med en jordgubbsplanta i istället för en vanlig blomma.
    Lite idéer hoppas jag det gav :)

• Pissenisse

Med hjälp av lite cellofan och presentsnören kan man göra fina gåvor av vad som helst. Fruktkorg, knäckebröd, kaffe, godis, ljus...

• elles mamma

När mina barn gick på förskola köpte jag varje sommar ett gåvobrev hos bland annat rädda barnen, sos barnbyar etc...mycket uppskattat

• Emmut

Min mamma fick en picknickkorg med minidigestive, äppelmust, muffins, iste-påsar och termosmugg :)

• stjärnmamman

Fixa en korg till personalrummet med lite cider, loka, frukt, ost, kex, jordgubbar och choklad

• maggank

Ja, eller baka någonting eller en chokladask. Jag har uppskattat ett kort på barnet/barnen med en liten hälsning mest av allt.

• Skogshallon

Något man kan äta/dricka eller använda, förbrukningsvaror helt enkelt. Slå in det i cellofan, så blir det jättefint!

• Anmj

Jag tänker köpa presentkort på någon bok-affär... Kanske kan vara något?

• En ganska vanlig mamma

Jag köper kaffe/termosmuggar i porslin till fröknarna...
    Har själv fått böcker, godis, blommor, parfym, väggbonader etc.
    Det är tanken dom är viktigast!!

• Natulcien

När vi bytte förskola så gav vi personalen en korg med en massa gott till deras fikarum; gott te och kaffe, kakor, marmelad, choklad...

• födda 08 o 12

Presentkort på ett fik, pocketbok, chokladask, vinflaska, en av grejerna eller alla beroende på vad man vill/kan lägga =) Kan tänka mej att det kan bli mycket "småsaker" som bara blir liggandes eller slängt så "förbrukningsvaror" är kanske smart =)

• Betty Newbie

Tack för alla förslag!

Det slutade med att jag köpte just kaffemuggar i porslin, sådana med lock som ser ut som takeawaykaffemuggar. Tänkte det kan vara till nytta eftersom det är två våningar mellan kök och personalrum. Dessutom får de varsin design på muggen, så det är lätt att se vems som är vems. Eller om de vill använda dem hemma förstås.
    Hoppas det blir bra. :)

Svar på tråden Present till förskolepersonal?