• seandra82

kan man anmälla en vetrinär anonymt ?

o vart skall jag vända mig. jobbar inom städ privat företag o den jag går för är på semester o idag en gång i veckan ska jag städa hos en vetrenär verkarha eget företag som vetrinär ,han har sin verksamhet på en bakgård ,det är 2 rum o kök så det är inget stort ställe o denne verkar inte ha alla hästar hemma idag så skulle jag städa o gick in i rummet där vi har städskåpet o i samma rum har han en frys där han förvarar djur som han tyvärr fått avliva av olika orsaker men idag var den så full att den inte gick o stänga .. usch jag är djurvän ej vegan men borde inte djur få bättre omhändatagande när de dör . det var säkert 1 veckas avlivade djur hund,katt o säkert andra djur . blir ledsen bara jag tänker på det ...=O( hon jag gick för berättade att för inte så länge sedan l denne avlivat en hund o lagt i påse o låtit hunden ligga bara sådär frysen var tom hon kollade själv hon ringde våran arbledare o vägra först men hon sa att man va tvungen o lika dant med att anmälla men då kan det bli ord mot ord om det kommer en anmällan som inte har gjorts , hon har själv hund så det är självklart man blir mer ledsen när man ser detta. efter 1 vecka var hunden borta , hon råka stöta till påsen en gång o det rann ut typ likvätska . usch jag tänker på den ägaren som var tvungen o avliva sin hund o hunden blir bara slängd i ett hörn .. blir så ledsen , det 'r satt 1 timmes städ men jag gick efter typ 40 mindre än de , orka inte se mer utan tog mig viidare till nästa jobb.  

• Svar på tråden kan man anmälla en vetrinär anonymt ?
  • Sölve

Djuren bryr sig ju knappast. Däremot lär det inte vara så hygieniskt med döda djur liggande i en frys som inte går att stänga. 

• seandra82
    Sölve skrev 2013-06-26 19:07:29 följande:
    Djuren bryr sig ju knappast. Däremot lär det inte vara så hygieniskt med döda djur liggande i en frys som inte går att stänga. 
    därefter jag undrar vart kan jag men vart kan jag vända mig ?
  • Sölve
    seandra82 skrev 2013-06-26 19:12:03 följande:
    därefter jag undrar vart kan jag men vart kan jag vända mig ?
    Kolla med Länsstyrelsen. De har hand om frågor om djurhållning.
  • MoaElis

När jag var liten hade vi våran kanin i en frys ett tag, då det var vinter och det gick inte att gräva i jorden. Jag förstår inte riktigt det hemska i det. Djuren är ju döda.

• seandra82
    MoaElis skrev 2013-06-26 19:19:38 följande:
    När jag var liten hade vi våran kanin i en frys ett tag, då det var vinter och det gick inte att gräva i jorden. Jag förstår inte riktigt det hemska i det. Djuren är ju döda.
    fast en död hund som inte ligger i en frys direkt är ju inte rätt eller hur? o lika så när det inte går att stänga frysen ens o inte ska vi prata om hur det luktar det luktade apa vill ja lova
  • MoaElis
    seandra82 skrev 2013-06-26 19:24:06 följande:
    fast en död hund som inte ligger i en frys direkt är ju inte rätt eller hur? o lika så när det inte går att stänga frysen ens o inte ska vi prata om hur det luktar det luktade apa vill ja lova
    Det låter inte så trevligt. Men det är ju inget djuren far illa av. 
Svar på tråden kan man anmälla en vetrinär anonymt ?