Försvinner foglossning mm direkt efter förlossning?
En dum fråga kanske men som rubriken säger: Försvinner foglossning och andra krämpor man haft direkt eller får man dras med det efter förlossningen också...
En dum fråga kanske men som rubriken säger: Försvinner foglossning och andra krämpor man haft direkt eller får man dras med det efter förlossningen också...
Min foglossning kändes inte efter förlossningen.
Foglossningen kan man få dras med länge efteråt om det vill sig illa. Jag har fortfarande känningar, och Erik är drygt 7 månader nu. Däremot halsbrännan och nästäppan försvann på en gång efter förlossningen.
nej inte för alla.. finns de som kan gå några månader me foglossningen efter sin förlossning... det är välsigt olika det där.
Jag kan ju passa på och säga att sök hjälp fort om ni har problem efter förlossningen.
Jag gick nämligen och drog på ont i nästan 1 år efter förlossningen, sen small det baar till och jag kunde inte ens gå......hade fått inflammation i höfterna, sen efter doktor och sjukgymnast försvann det.
Så se till att få kontakt med läkare efter förlossning om ni fortfarande har besvär efter
Min foglossning gick över till en inflammation i höfterna efter förlossningen. Tog ca 18 månader och mycket antiinflammatoriska tabletter innan det gav med sig.
Eller rättare sagt, när jag blev gravid på nytt och slutade med medicinen så gav det med sig.. Mycket märkligt..
Olika för alla.
Efter första barnet hann aldrig mina foglossningar försvinna innan jag blev gravid med nästa (ca 1 år senare). Så då gick jag och fick mer foglossningar. Trots sjukgymnast och hjälp, så tog det 1 år ungefär innan min styrketränging återgivit mig 99 % av stabiliteten.
Och nunär jag blivit gravid igen underhåller jag träningen och hoppas att foglossningarna blir lite lindrigare.
Jag kände av den t.o.m. 1 år efter förlossningen. Jag började träna stepup och pump. Tydligen var det inte några bra träningsformer för mig.
Nu är jag gravid igen, så jag har haft känningar ända tills denna nya graviditeten (efter 1½ år)... är rädd att det kommer bli ännu värre denna gången
jag frågade min barnmorska det härom dagen. Hon sa att upp till ett halvår kan det sitta i och under den tiden ska man även försöka att inte bära för tunga saker. Har i och för sig hört om vissa som efter två år fortfarande känner av foglossningen.
Min foglossning har blivit bättre strax före förlossningarna.. typ v38-39. efter mitt tredje barn hade jag dock lite känningar ca 6 månader efter förlossningen.
efter mitt 3e barn som jag fick i början på dec-05 så har jag kvar foglossning! Inte kul.......inte lika mycket som innan förlossningen........
men fick ju ett i juli 04 med så det var kanske "för tätt" för kroppen........
Jag blev symtomfri efter förlossningen och var det i ca 4 månader innan det kom tillbaka.
Var till sjukgymnast och gyn och båda sa att jag skulle bli bättre om jag knipövningar
Försökte men det det gjorde så ont att det bara inte gick.
Har haft ont länge nu, i ca 1,5 år. Nu är jag gravid igen och har haft ont sedan start och det har förvärrats dem senaste månaderna antagligen pga den nuv. graviditeten.
Har pratat med MVC läkaren som tycker att det kanske snart är aktuellt med ss för min del eftersom jag före denna graviditet led av bäckeninsufficiens.
Går på vattenjympa med andra som har samma typ av besvär som jag själv och vet inte om det hjälper så mycket då jag oftast har mer ont efteråt.
Ska passa på att fråga:
Ska man bete sig som man gör under grav även efteråt om man har fortsatt foglossning?
Nu ska man ju ha stödbälte, gå kort-korta promenader (om man ens ska gå nåt!), inte sitta med benen i kors, inte lyfta tungt m.m m.m.
Måste man följa dessa "regler" även efteråt?
Hur gör man då med babyn tex, om man inte får lyfta tungt?
Jag har enorm foglossning nu, men längtar jätte mkt till efter förlossningen o närman känner sig lite piggare att äntligen få komma ut o promenera o röra på mig, men det går ju isf inte om jag har kvar foglossning eller?
Ska man bete sig som man gör under grav även efteråt om man har fortsatt foglossning?
Nu ska man ju ha stödbälte, gå kort-korta promenader (om man ens ska gå nåt!), inte sitta med benen i kors, inte lyfta tungt m.m m.m.Måste man följa dessa "regler" även efteråt?
-Det är väl viktigt att ta det lite lugnt och att inte överanstränga sig. Promenader är ju alltid nyttigt, men med måtta och känn efter så du inte får för ont...Du kommer att märka dina begränsningar. Det är väldigt individuellt..
Hur gör man då med babyn tex, om man inte får lyfta tungt?
-Bebisen känns inte så tung och det belastar inte speciellt mycket att bära på den. Det gjorde det inte för mig i alla fall.
Jag har enorm foglossning nu, men längtar jätte mkt till efter förlossningen o närman känner sig lite piggare att äntligen få komma ut o promenera o röra på mig, men det går ju isf inte om jag har kvar foglossning eller?
-Foglossningen kan stanna kvar ett tag, men den blir förmodligen bättre och du blir inte riktigt lika begränsad som nu. Så var det för mig, även om jag hade besvär i ca 1½ år efter förlossningen. Kunde inte röra mig under graviditeten... För vissa försvinner den direkt.
Min foglossning är borta....hade inte ens tänkt på det förrän jag läste ditt inlägg..hehe