• Anonym (Nyfiken)

Hur är det med folk med niqab och pass?

De som har slöja till vardags, hur är det med pass? Eller leg? Tar de av slöjan på polisstationen eller är den på? Hur ser man då vem personen på bilden är? Och om de tar av slöjan, hur ser man vem personen är om den alltid bär denna slöja?

• Svar på tråden Hur är det med folk med niqab och pass?
  • Anonym (hm)

Vad tror du själv? Tror du att de har slöjan på passfotot?

• Smartie

De har garanterat inte slöjan på passfotot, då är det inte giltigt i Sverige. Behöver de legitimera sig någonstans, tar de av sig slöjan inför kvinnlig personal. Finns ingen kvinnlig personal att tillgå, får de välja en manlig eller skita i det. Deras val i slutändan.

• cupiditas

Pratar ni om slöja eller niqab? För slöja är visst tillåtet på pass och leg.

• umm abdilleh

På våra leg eller pass har vi vanlig slöja där vi visar ansiktet och är vi på en plats vi måste legitimera oss lyfter vi upp niqaben och visar ansiktet

• melani
    Anonym (hm) skrev 2013-06-26 22:06:12 följande:
    Vad tror du själv? Tror du att de har slöjan på passfotot?
    Man får ju hoppas de inte har det iallafall
  • melani
    umm abdilleh skrev 2013-06-27 21:40:29 följande:
    På våra leg eller pass har vi vanlig slöja där vi visar ansiktet och är vi på en plats vi måste legitimera oss lyfter vi upp niqaben och visar ansiktet
    Skulle vilja se mig komma till polisens passkontor och få lov att ha slöja på mig på ett pass hahahaha men skulle vara trevligt att göra det för att sedan anmäla till DO.
  • umm abdilleh
    melani skrev 2013-06-27 21:43:57 följande:
    Skulle vilja se mig komma till polisens passkontor och få lov att ha slöja på mig på ett pass hahahaha men skulle vara trevligt att göra det för att sedan anmäla till DO.

Fattar inte var du menar med din kommentar ..
  • LunaLunatic
    Var väl en snubbe i Tyskland (?) som fick igenom att ha ett durkslag?
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • umm abdilleh

Vi har slöja på våra pass, leg, körkort och det skrev jag
Svar på tråden Hur är det med folk med niqab och pass?