• VIDE MI

Varför ska äldsta barnet få största rummet

Ja, som rubriken låter! Har genom åren läst dessa trådar om och jag kan inte förstå varför dwt äldre barnet ska självklarligen alltid favoriseras. Om man gör samma val för ett minstingen så kallas det bortskämt, eller favoriserat. Men helt ok om förstfödda favoriseras. Jag undrar hur man får till det i huvudet att det äldre ska få mest och störst? Personligen anser jag att barn i 6-11år har störst behov av stora rum då de leker massvis på golvet och detta ofta med vänner, medans tonåringar helst spelar data och lyssnar på musik, vänner har de, men de sitter på stol eller i sängen, inte far de runt på golvet.

• Svar på tråden Varför ska äldsta barnet få största rummet
  • Vickan I

Har du äldre syskon eller ! Hur kan det uppröra så mkt hur andra föräldrar fördelar barnens rum. Här fick storebror välja rum när vi flyttade. Han valde lite oväntat det mindre rummet. Varför han fick bestämma? För att lillebror som var 6 mån knappast brydde sig ändå.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • EJai

Man ger väll rum efter barnets behov. Vår pojk som är 3 år har lite större rum då han leker mer och har mer saker som tar upp rummet medans dottern på 6 år sällan är hemma gillar mer att leka ute har något mindre.

• Harmagedon

Har man ett par år mellan barnen blir det väl att det största barnet som först kommer in i leka på rummet fasen får det största rummet. Sedan kan det bli lite känsligt att ändra på något som alltid har varit...

Vi har två exakt lika stora barnrum och två barn så här är ekvationen enkel.

• Lindsey Egot NO1

Haha.... Mitt mitten barn har störst rum 30kvm. Näst yngsta har minst 11kvm, den största har 13kvm och den yngsta bor fortfarande hos oss. Eller den näst äldsta har ju minst eftersom hon ligger i en urna på kyrkogården men hon och storasyster delade på en lgh i vårt hus innan som är 100kvm som vi hyr ut idag.

• TaSe

Här har vi valsat runt mellan rummen allihop. Allt beroende på ålder, läge, och behov. Den äldste är faktiskt den som konsekvent har haft minst rum.

• VIDE MI
    Vickan I skrev 2013-06-26 22:16:51 följande:
    Har du äldre syskon eller ! Hur kan det uppröra så mkt hur andra föräldrar fördelar barnens rum. Här fick storebror välja rum när vi flyttade. Han valde lite oväntat det mindre rummet. Varför han fick bestämma? För att lillebror som var 6 mån knappast brydde sig ändå.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)

Hehe,nej har tvillingsyster å vi delade rum.
  • VIDE MI
    Harmagedon skrev 2013-06-26 22:27:30 följande:
    Har man ett par år mellan barnen blir det väl att det största barnet som först kommer in i leka på rummet fasen får det största rummet. Sedan kan det bli lite känsligt att ändra på något som alltid har varit... Vi har två exakt lika stora barnrum och två barn så här är ekvationen enkel.

Förståligt:)
Svar på tråden Varför ska äldsta barnet få största rummet