• Kaliinka

Hur ser det ut och hur lång tid behöver jag i Alvesta?

Jag håller på att kolla runt lite på olika resvägar för att hitta biligaste alternativet. Det biligaste jag hittar just nu är att åka från Stockholm central till Alvesta och byta till länstrafiken tåg, (för visst ingår inte tågen i strejken?). Så min fråga är, hur lång tid behöver jag ha på mig i Alvesta för att byta tåg? Är det samma plattform som gäller eller måste jag förflytta mig och i såna fall är det en längre bit (behövs tex buss?)

Livet lär //// Jag saknar dig
  • Svar på tråden Hur ser det ut och hur lång tid behöver jag i Alvesta?
  • XcsM

Det är litet och skitenkelt att hitta. Vad skall man tippa på? Typ 5 minuter kanske?  Allt ligger på en och samma plats och där finns ett hus med 7eleven och SJ kundtjänst att gå in i om du måste vänta en längre period.

• Kaliinka
    XcsM skrev 2013-06-26 22:32:51 följande:
    Det är litet och skitenkelt att hitta. Vad skall man tippa på? Typ 5 minuter kanske?  Allt ligger på en och samma plats och där finns ett hus med 7eleven och SJ kundtjänst att gå in i om du måste vänta en längre period.

Tack så jätte mycket! Glad
     Jag kan alltså ta Sj tåg till Alvesta och byta till länstrafiken utan problem?
    Livet lär //// Jag saknar dig <3
  • XcsM
    Kaliinka skrev 2013-06-26 22:35:54 följande:

Tack så jätte mycket! Glad
     Jag kan alltså ta Sj tåg till Alvesta och byta till länstrafiken utan problem?
    Jadå  
  • Knyttan

Om du skriver vilken slutstation du har så blir det lättare Tungan ute I vilket fall som helst är Alvesta station inte så stort, bara 4 spår. Ska du till Jönköping eller däromkring går krösatågen från spår ett. Tåget mot Kalmar går från spår 4a (?), Öresundståget mot Malmö går från 4b. Eller oftast är det så iaf... x2000 från stockholm kommer alltid in på spår 2. Så oavsett vart du ska är det bara att gå till perrongen brevid.

• Kaliinka
    XcsM skrev 2013-06-26 22:38:49 följande:
    Jadå  

Tack snälla Glad
  • Knyttan

P:S För att restidsgaranti ska gälla måste du ha minst 10 min bytestid...

• Kaliinka
    Knyttan skrev 2013-06-26 22:39:19 följande:
    Om du skriver vilken slutstation du har så blir det lättare Tungan ute I vilket fall som helst är Alvesta station inte så stort, bara 4 spår. Ska du till Jönköping eller däromkring går krösatågen från spår ett. Tåget mot Kalmar går från spår 4a (?), Öresundståget mot Malmö går från 4b. Eller oftast är det så iaf... x2000 från stockholm kommer alltid in på spår 2. Så oavsett vart du ska är det bara att gå till perrongen brevid.

Tack så mycket :) Ska vidare ner mot Jönköpringshållet Glad
    Men krösatågen? Är det samma som länstrafiken? För när jag söker på sj så får jag upp en länstrafik logga?  
  • Knyttan
    Kaliinka skrev 2013-06-26 22:51:33 följande:

Tack så mycket :) Ska vidare ner mot Jönköpringshållet Glad
    Men krösatågen? Är det samma som länstrafiken? För när jag söker på sj så får jag upp en länstrafik logga?  
    Ok, då är det Krösatågen! Det är vad länstrafikens tåg kallas Glad
  • Kaliinka
    Knyttan skrev 2013-06-26 22:57:17 följande:
    Ok, då är det Krösatågen! Det är vad länstrafikens tåg kallas Glad

Tack för hjälpen! Glad
  • Kaliinka

Tänkte väcka lite liv i tråden. Jag fick helt plötsligt massor med tid i Alvesta. Finns det något mysigt café eller liknande i närheten utav stationen? Glad

• Kaliinka

Puff puff Glad

• Knyttan

Eh nej inte vad jag vet... Det finns en pizzeria och nån sorts shoppinggalleria tror jag om man går rakt fram ut från stationen och en bit upp för backen. Annars så finns det en pressbyrå med bord och så inne på stationen där man kan sitta o fika, men mysigt är det def inte  Tungan ute
    Annars så har de ibland utställningar på ovanvåningen på stationen, de kan vara rätt udda, men kul om man vill fördriva en stund... En gång hade de en utställning med galgar - det var betydligt roligare än det låter!

Svar på tråden Hur ser det ut och hur lång tid behöver jag i Alvesta?