• SDS

Hur länge håller en ARLA laktous mjölk? Min lille är dålig och kräks...

Igår efter att ha pratat med läkaren, gjorde vi mjölkmakaroner, hade kvar laktuos mjölk som inte går ut förns 13mars.. men hur länge håller den ÖPPNAD?
    Jag tyckte det smakade lite annorlunda igår, men min man sa att var nya mjölken..den smakar inte som vanlig mjölk...
    Min lille åt som en tok som alltid

imorse vid 4 vaknar ja av att han har hulkningar eller vad det heter och flyger upp. Känner i sängen o känner att det är blött...Vi lägger kisslakan o handduk över och han fick somna om.. Trodde först de bara va flaskan som läckt...

Vid 6.45 vaknar ja igen av samma sak... Gör om hela proceduren o han är så trött så trött... han somnade om i mina armar nästan... tänder inga lampor mm eftersom han är sååå trött o verkligen behöver sova..

nu vid 8 går min man och stora son upp, min lille vaknar.... och kräks igen... flyger upp o tar upp han ur sängen... Dom andra äter frukost och ja sätter han i köket, han är jätte glad.. och får gnaga på en knäckemacka, sånt ska ju hjälpa magen att stabiliseras lite...

Går till sängen för o riva upp alla lakan mm, och ser hela middagen ligga där

Han är jätte pigg o far omkring här o leker.. han verkar inte sjuk.....

Kan de va så att lakutos mjölken va för gammal??? Därför han är dålig?

jag känner mej inte heller så bra o mår lite illa.. men min man och store son mår jättebra!!!

• Svar på tråden Hur länge håller en ARLA laktous mjölk? Min lille är dålig och kräks...
  • mammatilldig

sådan står väl alltid på förpackningen?

• Finlänskmamma

Besök en läkare eller ring till er rådgivning om ni är oroliga.
    Det är svårt för någon här att avgöra när dom inte kan se
    förpakningen eller babyn. För sinnesro ring rådgivningen!

• SDS

Det står 13mars ju... Inte kan en öppnad mjölk hålla i TVÅ månader

• SDS

Får väll ge mej på å ringa sjukvårds upplysningen då...:S dom brukar ju inte vara dom mest trevliga....

• mammatilldig

det brukar alltid stå "öppnad farpakning kan förvaras i kylskåp i XXXdagar" någonstans pån för

• Hjerpe

Arlas laktos fria mjölk håller bara 3-4 dagar
    Köper inte den längre
    Jag köper bara valios arlas mjölk smakar dåligt efter 3 dagagar tycker jag
    det kann ju vara det men lika gärna magsjuka

• Viktoria74

www.arla.se/Default.aspx&SelectedMenuItem=17399

Kan ju vara en magsjuka ni har åkt på. Hur länge hade mjölken varit öppnad? Den håller säkert någon dag längre än vad Arla anger. Hoppas lillkillen blir bra snart!!

• SDS

Då var det nog mjölken *suck* hoppas han slipper kräkas nått mer nu iaf!!

• Max mamma

Tycker det verkar konstigt om han ska kräkas så många ggr av mjölken....nää..jag tror på magsjuka!

Svar på tråden Hur länge håller en ARLA laktous mjölk? Min lille är dålig och kräks...