• Tiffy

    Växer hål i öronen igen utan smycke?

    Hejsan!
    Jag har två helt vanliga hål i öronen där jag använder olika smycken.
    Men nu är det så att jag lyckats, flera gånger Skrikandes, att fastna i just det vänstra örhänget som då varit en större ring. 
    Med detta så har nu mitt hål i örat lyckats bli avlångt istället. Så oavsett om jag har "pluppar" i öronen, ringar eller något annat hängsmycke i just mitt vänstra hål så hänger det ganska mycket och hålet är alltså utslitet.
    Har låtit detta vara i några veckor för att sedan prova att ha örhängen i igen, men så har det inte läkt ihop utan det verkar se ut som att det alltid kommer att se ut såhär.

    Vet någon om ifall hålen i öronen kan växa ihop om jag låter det vara utan smycke i flera månader istället?
    Och om man kan ta om hålet då? Jag har väl haft hål i cirka 10 år nu. Vad tror ni?
    Känns inte så himla snyggt när alla "plupp" smycken hänger typ under örsnibben på den vänstra sidan medans den andra pluppen sitter rakt på örsnibben på det högra örat.

    Tack på förhand!!
    /Carro 

  • Svar på tråden Växer hål i öronen igen utan smycke?
  • Rakad Apa

    Det varierer från person till person. Min mor kan gå flera år utan örhängen utan att de växer igen, medans mina hål växer igen bara på någon månad.


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Tiffy

    Åh, då får jag nog prova att ge det hålet ett år tänkte jag. Se om det fungerar. Lite tråkigt bara.. Känns så naket utan något smycke i örat. Obestämd
    Om jag sätter ett nytt hål bredvid kommer det nog mest se konstigt ut med ett smycke som sitter högre upp än det andra Flört jag har inte alltför stora öronsnibbar! 

  • Agnescecila

    Mina växer igen rätt så snabbt. Om det inte löser sig med ditt hål så kanske du ska överväga att sy igen det.

  • Tiffy
    Agnescecila skrev 2013-06-27 16:57:10 följande:
    Mina växer igen rätt så snabbt. Om det inte löser sig med ditt hål så kanske du ska överväga att sy igen det.
    Kan man göra det? Exakt det jag satt och funderade på idag faktiskt Glad Kul att du tog upp det!!
    Vet du vart man vänder sig då?
  • Agnescecila
    Tiffy skrev 2013-06-28 01:10:23 följande:
    Kan man göra det? Exakt det jag satt och funderade på idag faktiskt Glad Kul att du tog upp det!!
    Vet du vart man vänder sig då?
    Ja, det finns vissa tattoo studios som gör det. Dock vet jag inte hur många som gör det. Men det går att göra det.
  • Tiffy
    Agnescecila skrev 2013-06-28 04:26:21 följande:
    Ja, det finns vissa tattoo studios som gör det. Dock vet jag inte hur många som gör det. Men det går att göra det.
    Det ska jag kolla upp. Såg att nackakliniken också kan sy ihop, de skär ut hålet först så att det är ett sår liksom. Och sen syr de ihop det och på med en lite bit kirurg tejp. 
  • Binary

    mina är urtagna sedan ganska många år (10+) och dom är fortfarande inte helt ihopväxta utan man ser hålen och man kan få in ett örhänge en bit

  • Jackie85

    Jag gjorde hål i öronen för TREDJE gången för ca 1 månad sedan. Mina växer ihop om jag så bara skippar örhängen i en vecka. Beror säkert på läkkött.

  • Paragraf

    Mina har aldrig växt i hop när de väl har läkt ut.  Jag tog ur mina näsringar år 2000 och pillade med visst besvär tillbaka dem 2010. Men de som inte läkt  ordentligt drar i hop sig fort som f*n. Jag har gjort  hål med säkerhetsnålar, öronpistol och kanyler och de som har läkt är ännu hål

Svar på tråden Växer hål i öronen igen utan smycke?