• cross1

mobil -kontant kort eller abonnemang? Vilken operatör?

Hej,

Min son blir nu 9 år och han ska få en egen mobil (smartphone), då han kommer börja gå hem själv ifrån fritids ibland på eftermiddagen.
    Vad har era barn med mobil för operatör?
    Kontantkort eller abonnemang?

Han kommer ju surfa en del så det behöver vara ett abonnemang där det ingår.

• Svar på tråden mobil -kontant kort eller abonnemang? Vilken operatör?
  • Ante94

Jag tycker att det är bäst med kontantkort för barn. Många operatörer har bra kontantkort nu där surf ingår, du kan välja att betala varje månad eller för en längre period.

• snygg0101003283j

Comviq eller telia är bäst tycker jag.

• IamSisyfos

Jag skulle helt klart valt ett kontantkort då har du full koll på kostnaderna. Om du väljer ett abonnemang så riskerar du att han ringer konstiga betalnummer.

mobilabonnemang.nu finns en bra sammanställning för kontantkort.

• strojes

Kontantkort absolut i den åldern. Bra att välja samma operatör som ni föräldrar har så blir det ju rätt ofta billigare att ringa mellan varandra.

• AlexiaGiulia

Vi har ett barn abonemang. Telenor. Betalar 79kr/mån hon får ringa för allt sen går de inte å ringa mer än till mig och hennes pappa några till som vi lagt in. Nu kostar de 99 tror jag. Vi e supernöjda.

• Diamanta

Min son har ett abonnemang till sin iPhone, 3. Vi betalar runt hundralappen per månad inkl. surf. Jag skulle aldrig vilja ha ett kontantkort till honom, eftersom risken då är att han kanske står där utan möjlighet att kunna ringa. Han är mycket väl medveten om att det kostar att ringa, så han ringer väldigt sparsamt. Han använder hellre skype/viber då. 

• Thulda

Vi har precis skaffat ett abonnemang på 3 till vår dotter. En samsung Young. Har då 3000 sms gratis till alla med 3 och har lite surf oxå. Minns inte exakt summan, men ca 49 kr/ månaden. Värt att titta på.

• Susanne 977

Vi hade kontantkort första tiden. Operatör valde vi efter hur bra täckningen var där just vi bor.
    Hos oss är Tre bäst.

Idag finns det tex Hallon (Tre) för 99kr/mån och då ingår det många samtal, surf och sms.

Svar på tråden mobil -kontant kort eller abonnemang? Vilken operatör?