Undringar om smink (flytande foundation vs mineralpuder)
Hej! En liten uppföljare till min förra tråd eftersom jag vet hur dyrt det kan bli att handla om man inte har tagit reda på så mycket som möjligt innan.
Fråga 1:
Alltså, jag använder för tillfället enbart en flytande foundation, inget annat. Det gör man typ inte va? Det är inte meningen att man ska använda flytande foundation utan att använda puder också?
Fråga 2:
Hur mycket bättre blir hållbarheten om man använder puder också? Med enbart flytande foundation har jag upplevt att det snabbt ser sämre ut i takt med att huden svettas. Hur mycket bättre och enklare skulle mitt liv kunna bli om jag använder puder också?
Fråga 3:
Jag tycker ofta det är extremt svårt att få det snyggt med flytande foundation (inte riktigt slät hy), men om man använder puder ovanpå så kanske det blir enklare att få det snyggt ändå i slutändan? Det blir liksom inte lika viktigt att få till det där perfekta underliggande lagret, även om det såklart fortfarande har betydelse?
Fråga 4: Hur sminkad ser man ut med flytande foundation + puder jämfört med enbart flytande foundation? Syns det supermycket att man är fixad?
Jag använder en foundation från Exuviance just nu, så jag kanske helt enkelt går till min butik och köper ett puder där. Jag skulle även, som jag fick tips om i den andra tråden, kunna köpa ett mineralpuder och använda istället för min flytande foundation. Men då har jag några till frågor:
Fråga: 5
Om mineralpuder är en foundation i puderform, vad är den korrekta termen för detta puder som jag lägger ovanpå en flytande foundation? Eller heter det bara puder? Jag är så sämst på sånt här
Fråga 6:
Vilket håller bäst, mineralpuder eller flytande foundation + puder?
Fråga 7:
Vilket är enklast att applicera?
Fråga 8:
Vilket är att föredra om man vill ha en naturlig look, dvs att det ska synas så lite som möjligt att man är fixad?
Fråga 9:
Vilket är mest uttorkande?
Tack på förhand! Hoppas det inte blev för mycket på en gång!