• Anonym (?)

    kattproblem

    Här har vi kattproblem..eller jag har det iaf.
    Min sambo hade katten innan vi träffades & flyttade ihop.
    Älskar katter så det för mig var inga problem.
    Men då tiden gick & jag upptäckte att denna katt låter mig ALDRIG sova!
    Den ska ABSOLUT ha allas uppmärkssamhet på nätterna & gör ALLT för att hålla en vaken...
    Ja men jag föreslog att vi skulle stänga ut katten från sovrummet på nätterna men sambon vägrar.
    El stänga in katten i ett rum bara på nätterna.. men inget går sambon med på..
    Vad ska jag göra? Ska jag måsta gå & sova i ett rum själv då? & låta min sambo få sova med katten då el borde min sambo sova i gästrummet med katten?

  • Svar på tråden kattproblem
  • Anonym (?)

    Verkligen...vad tycker ni??
    Vem ska sova i gästrummet?

    Katten?

    Sambon & Katten?

    Jag?

  • felicityporter

    Jag tycker att ni ska prova att leka intensivt med katten en halvtimma innan läggdags, förslagsvis med en laserpekare då det är enklast för er och samtidigt oemotståndligt roligt för katten. Efter leken rekommenderar jag att ni serverar en rejäl portion blötmat, det borde trötta ut er kisse och få honom att sova åtminstone halva natten. ;)

  • felicityporter

    Haha, märkte att den här tråden ligger under "Familjehem"! Ja, ett familjehem som avlastar mattar/hussar med deras besvärliga katter kanske vore ett sista alternativ.

  • Omogen citron

    Är katten familjehemsplacerad hos er? Det känns som att tråden ligger väldigt fel.

    Ni måste uppfostra katten. Gå absolut inte upp på natten för att leka eller kela med katten. Ingionera katten helt istället. Hjälper inte det får ni köpa en blomspruta och spruta vatten på katten då katten väcker er.

  • Zuzanne

    Vi har fyra katter varav en katt helt enkelt får sova i hallen och badrummet på natten. Hon står utanför sovrummet och skriker annars, släpper man in henne börjar hon leka och hålla på. Nu har hon vant sig vid hallen och går in dit självmant när det är dags. Ger henne massor av pussar och kramar innan jag säger godnatt och hon är helnöjd, känner sig trygg i hallen och går dit om hon vill vara ifred. Så din sambo känns väldigt omogen. Jag var likadan med min hund, ville att han skulle sova med oss, men sambon blev för varm. Så vi köpte en egen handgjord säng till hunden som han sover gott i. Han tyckte det var jobbigt i 2 nätter men sedan blev allt bra :)

  • Anonym (?)

    Tack för alla svaren jag fått Glad


    Jimman skrev 2013-06-28 09:21:56 följande:
    Vad är det katten gör på natten ?
    Katten förvandlas till något annat än katt..låter som en varg som ylar, petar på ansiktet (& låsas man inte om det) släpper han fram litelite klor så han river lite i ansiktet, han hoppar på en ( detta är en stor norsk skogskatt som väger mycket, galopperar som en häst över hela lägenheten  fnyser som en häst, hostar som en stor människoman, puttar ned allting som står löst tex vattenglas, blomkruka ja allt ! Tar sats & använder väggaran som avsats, Vet inte kanske bor en spökkatt här oxå då han fräser åt någon..något som inte jag kan se.. ja men han gör ALLT för att hålla en vaken.

    Dagtid är han den snällaste katten som finns i hela världen då tom minsta barnet rycker tussar utan att han blir minsta arg...
    Omogen citron skrev 2013-06-28 09:24:48 följande:
    Är katten familjehemsplacerad hos er? Det känns som att tråden ligger väldigt fel.

    Ni måste uppfostra katten. Gå absolut inte upp på natten för att leka eller kela med katten. Ingionera katten helt istället. Hjälper inte det får ni köpa en blomspruta och spruta vatten på katten då katten väcker er.
    felicityporter skrev 2013-06-28 09:20:51 följande:
    Haha, märkte att den här tråden ligger under "Familjehem"! Ja, ett familjehem som avlastar mattar/hussar med deras besvärliga katter kanske vore ett sista alternativ.
    HAHA.. Är ny här på familjeliv så hamnade lite tokigt ...Skrattande
    Men jag har ju ändå lyckats få hjälpande tips! Skrattande

  • Anonym (?)
    Zuzanne skrev 2013-06-28 13:05:25 följande:
    Vi har fyra katter varav en katt helt enkelt får sova i hallen och badrummet på natten. Hon står utanför sovrummet och skriker annars, släpper man in henne börjar hon leka och hålla på. Nu har hon vant sig vid hallen och går in dit självmant när det är dags. Ger henne massor av pussar och kramar innan jag säger godnatt och hon är helnöjd, känner sig trygg i hallen och går dit om hon vill vara ifred. Så din sambo känns väldigt omogen. Jag var likadan med min hund, ville att han skulle sova med oss, men sambon blev för varm. Så vi köpte en egen handgjord säng till hunden som han sover gott i. Han tyckte det var jobbigt i 2 nätter men sedan blev allt bra :)
    Jag tar detta inlägg som bevis att det går att lära om katter Skrattande
Svar på tråden kattproblem