• Anonym (ts)

breda höfter?

jag är kort (160 cm), väger ca 57 kg och har stl 34 i toppar medan jag har 38 i byxor. jag har alltid haft problem med att köpa jeans, de sitter bra förutom att de inte går att knäppa (eller tom få upp på höfterna). känner mig alltid felkonstruerar när jag ska köpa jeans ;) skämt och sido men lite iaf :P

jag har ett midjemått på knappt 80 cm, bredast över magen mäster jag knappt 90 cm och över stussen (bredaste partiet på rumpan) är jag 100 cm. 

om ni tar ert midjemått och lägger på 25%, får ni stuss-måttet då? 

• Svar på tråden breda höfter?
  • Anonym (+?)

Reagerar på att du har 34 i storlek när du säger dig ha ett midjemått runt 80 cm.
    Med tanke på att en annan mäter 82-83 i midjan och har 38-40 så måste du mäta midjan någon annanstans?!

Annars har jag nästan samma mått som dig över stussen och bredaste stället över magen..

Köper 38 el 40 i byxor beroende på hur de sitter men har aldrig problem att få på mig de över höfterna. Sen om man får upp de eller inte kan ju bero lite på hur stora lår man har också.

• Nyfiken gul

är det så att du kanske har så kallade ridbyxlår?  I så fall är det ju där problemet sitter om du inte ens får byxorna över dina lår. 

Du kanske ska prova en annan storlek och en annan modell på byxorna så kanske du får bättre passform.

jag kan inte ha alla byxor bara för att dom är i min storlek , jag får både gå upp o ner i storlek beroende på modell , material och utseende.

Stretchjeans från Gina Tricot har jag tumstorlek 29 i   och köper jag vanliga  jeans på tex Kappahl så behöver jag storlek 40/42 

(jag är 165 cm lång o väger 75 kg och har storlek 38 både uppe o nere  i dom flesta fall.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (mina mått)

Midjemått på 76,5 cm .över naveln mått på 89 cm & höfter på 94 cm , rumpa på 96 cm lår 56 cm på bredaste.. har oftast strl 40 på brallor.. 29-30 på jeans .
    är 166 cm och 68 kg

jag är rak / lite äppelformad ev men ingen bred rygg som annars brukar va typiskt då.. har 97 cm boobs tex. hade jag haft mindre mage kunde jag nog haft strl 38 / tum 28 .

såna där % uträkningar kan jag inte xD

• Anonym (ts)
    Anonym (+?) skrev 2013-06-28 10:29:47 följande:
    Reagerar på att du har 34 i storlek när du säger dig ha ett midjemått runt 80 cm.
    Med tanke på att en annan mäter 82-83 i midjan och har 38-40 så måste du mäta midjan någon annanstans?!

Annars har jag nästan samma mått som dig över stussen och bredaste stället över magen..

Köper 38 el 40 i byxor beroende på hur de sitter men har aldrig problem att få på mig de över höfterna. Sen om man får upp de eller inte kan ju bero lite på hur stora lår man har också.
    köper överdelar på HM... har B-kupa... ;)
  • Anonym (ts)
    Nyfiken gul skrev 2013-06-28 10:36:51 följande:
    är det så att du kanske har så kallade ridbyxlår?  I så fall är det ju där problemet sitter om du inte ens får byxorna över dina lår. 

Du kanske ska prova en annan storlek och en annan modell på byxorna så kanske du får bättre passform.

jag kan inte ha alla byxor bara för att dom är i min storlek , jag får både gå upp o ner i storlek beroende på modell , material och utseende.

Stretchjeans från Gina Tricot har jag tumstorlek 29 i   och köper jag vanliga  jeans på tex Kappahl så behöver jag storlek 40/42 

(jag är 165 cm lång o väger 75 kg och har storlek 38 både uppe o nere  i dom flesta fall.  
    intressant att det kan skilja så i storlek ;)

• Anonym (A-man)

Breda höfter är ju det vackraste som finns

• Anonym (Li)
    Anonym (A-man) skrev 2013-06-28 12:16:16 följande:
    Breda höfter är ju det vackraste som finns

Ja, faktiskt, det har i alla tider ansetts som vackert och en symbol för fertilitet och lättare att bära barn. Och, breda höfter får midjan att se smalare ut. Så, breda höfter ska man vara stolt över.
  • Nisse2k

Jag gillar också breda höfter. Det är ju så en kvinna ska se ut :)

• Anonym (Samma)

Jag är 159 cm och väger strax över 50 kg. Har typ 32 över bysten, 34 i midjan och 36 över höften/rumpan. Blir alltså större och större och ser ut som ett päron, men vet du, pojkvännen och de flesta andra killar brukar tycka det är supersexigt med så breda höfter. Jag läste i en bok att män "omedvetet", alltså rent biologiskt, tycker att kvoten midja/stuss är sexigast om den är 0,8 (tror jag det var, men jag kan minnas fel). Jag tycker dessutom det är jätteskönt med liten byst, jag slipper använda bh och killar brukar tycka att brösten är snygga.

Var nöjd med din kropp! 

• Anonym (jo)

är lika lång (kort), väger lika mycket och har liknande problem. för att få byxorna upp över låren och baken måste jag ha storlekar som blir alldeles för stora i midjan. vägrar använda skärp. har inte mätt mig, vet inte vad jag har för mått.

• Anonym (ts)
    Anonym (Samma) skrev 2013-06-28 17:54:17 följande:
    Jag är 159 cm och väger strax över 50 kg. Har typ 32 över bysten, 34 i midjan och 36 över höften/rumpan. Blir alltså större och större och ser ut som ett päron, men vet du, pojkvännen och de flesta andra killar brukar tycka det är supersexigt med så breda höfter. Jag läste i en bok att män "omedvetet", alltså rent biologiskt, tycker att kvoten midja/stuss är sexigast om den är 0,8 (tror jag det var, men jag kan minnas fel). Jag tycker dessutom det är jätteskönt med liten byst, jag slipper använda bh och killar brukar tycka att brösten är snygga.

Var nöjd med din kropp! 
    tack för dina ord. blev glad av dem ;) kände mig inte lika bredhöftad på en gång :D
  • Anonym (hett?)

Fan vad glad jag blev av den här tråden, mina mått är 90 (byst) 64 (midja) 86 (höft) 97 (stuss) och låren är 57 cm på bredaste stället... Tycker att jag har asfeta ben och röv men nu känner jag mig nästan stolt :D I typ alla trådar där folk skriver sina mått har de jättesmala ben även om de väger mer än mig (167 cm 57 kg) så det är skönt att höra att det är fler än jag och att det faktiskt uppskattas!! :) Haha ja jag har rätt kass självkänsla...

Ts, jag använder inte jeans för de sitter så jävla konstigt på mig och är jätteobekvämt, jag har leggings som jag iofs inte tycker är jättesnyggt men det funkar med en längre topp till och det är inget som skaver. Jag har ett par gul & blå-jeans från 70-talet som faktiskt sitter bra och snyggt men det är ju inte direkt stilen som funkar idag tyvärr, hoppas vida ben kommer tillbaka!!

• Anonym (hett?)
    Anonym (Samma) skrev 2013-06-28 17:54:17 följande:

Var nöjd med din kropp! 
    Hur räknar man ut kvoten? 
  • Anonym (ts)
    Anonym (hett?) skrev 2013-06-30 13:39:21 följande:
    Fan vad glad jag blev av den här tråden, mina mått är 90 (byst) 64 (midja) 86 (höft) 97 (stuss) och låren är 57 cm på bredaste stället... Tycker att jag har asfeta ben och röv men nu känner jag mig nästan stolt :D I typ alla trådar där folk skriver sina mått har de jättesmala ben även om de väger mer än mig (167 cm 57 kg) så det är skönt att höra att det är fler än jag och att det faktiskt uppskattas!! :) Haha ja jag har rätt kass självkänsla...

Ts, jag använder inte jeans för de sitter så jävla konstigt på mig och är jätteobekvämt, jag har leggings som jag iofs inte tycker är jättesnyggt men det funkar med en längre topp till och det är inget som skaver. Jag har ett par gul & blå-jeans från 70-talet som faktiskt sitter bra och snyggt men det är ju inte direkt stilen som funkar idag tyvärr, hoppas vida ben kommer tillbaka!!

jag är kräsen på jeans, de ska sitt på visst sätt ;)
    lindex slim i stl 30 sitter fint, bara lite långa i bena :P 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (hett?) skrev 2013-06-30 13:41:37 följande:
    Hur räknar man ut kvoten? 

Midjemått/höftmått.

Jag har personligen hört att kvoten är mest attraktiv när den är 1/sqrt2 (sqrt2 är kvadratroten ur 2), dvs ungefär 0,71. Jag kan såklart ha fel :)
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Jag) skrev 2013-07-01 17:09:31 följande:

Midjemått/höftmått.
    Jag har personligen hört att kvoten är mest attraktiv när den är 1/sqrt2 (sqrt2 är kvadratroten ur 2), dvs ungefär 0,71. Jag kan såklart ha fel :)
    Eller så minns jag fel, det stod kanske 0,7 i boken jag läste. Har den tyvärr inte tillgänglig.
Svar på tråden breda höfter?