• Unikus

Psykologi eller sociologi

Hej!

Någon som kan förklara innebörden av dessa, är i valet och kvalet vilket jag ska välja så finns det någon som kan ge tips? 

UNIK
  • Svar på tråden Psykologi eller sociologi
  • Masken84

Har läst båda och jag tycker att psykologin är mycket roligare. Sociologin var tråkig mycket att läsa. Oj skillnaden vet jag inte direkt hur jag ska förklara!

• Unikus
    Masken84 skrev 2013-06-28 14:31:30 följande:
    Har läst båda och jag tycker att psykologin är mycket roligare. Sociologin var tråkig mycket att läsa. Oj skillnaden vet jag inte direkt hur jag ska förklara!
    Om man läser alla delar, dvs har psykoloi 1-3 tillsammans med samhällsvetarprogrammet blir man beteendevetare då?
    UNIK
  • Masken84

Jag har ett år kvar på högskolan. Och Jag ska bli beteendevetare och jag sätter ihop min egen examen. Och det som krävs då är 1-3 av sociologi, psykologi eller pedagogik. Det är 90 poäng och man ska komma upp till 180 poäng så får man sin examen som beteendevetare.

Så var det när jag slutade plugga för 2 årsen i alla fall :) Då jag valde att skaffa barn emellan så vet jag inte om reglerna har ändrats.

• Unikus
    Masken84 skrev 2013-06-29 07:10:02 följande:
    Jag har ett år kvar på högskolan. Och Jag ska bli beteendevetare och jag sätter ihop min egen examen. Och det som krävs då är 1-3 av sociologi, psykologi eller pedagogik. Det är 90 poäng och man ska komma upp till 180 poäng så får man sin examen som beteendevetare.

Så var det när jag slutade plugga för 2 årsen i alla fall :) Då jag valde att skaffa barn emellan så vet jag inte om reglerna har ändrats.
    Oh äntligen en som plockar ihop sitt program Vad har du läst? Berätta gärna om du har tid
    UNIK
  • Masken84

Jag har läst psykologi, sociologi À och sen pedagogik À och B. Så jag har c uppsattsen kvar och sen resten av poängen :) jag personligen älskar pedagogiken :) riktigt roligt!

• Unikus
    Masken84 skrev 2013-06-29 07:26:04 följande:
    Jag har läst psykologi, sociologi À och sen pedagogik À och B. Så jag har c uppsattsen kvar och sen resten av poängen :) jag personligen älskar pedagogiken :) riktigt roligt!
    Jag har varit splittrad och har sökt sociologi och psykologi, men tittar man så ser faktiskt psykologin mer intressantare ut. Har sökt det på distans.
    Har även läst statsvetenskap 1, förvaltningsrätt, socialrätt för samhällsvetare,socialpsykologi, grundläggande psykiatri och nyss läst klart handikappsvetenskap. Skulle vilja jobba med handikappade på något vis men vet inte riktigt om jag ska försöka läsa fortsättning på handikappvetenskap oxå. 
    UNIK
  • Unikus

Har du tips om något mer jag bör läsa? Bör man läsa pedagogik?

UNIK
  • Masken84

Jag tycker att har man inte läst pedagogik så har man missat något då allt är någon form av pedagogik!

Svar på tråden Psykologi eller sociologi