Psykologi eller sociologi
Hej!
Någon som kan förklara innebörden av dessa, är i valet och kvalet vilket jag ska välja så finns det någon som kan ge tips?
Hej!
Någon som kan förklara innebörden av dessa, är i valet och kvalet vilket jag ska välja så finns det någon som kan ge tips?
Har läst båda och jag tycker att psykologin är mycket roligare. Sociologin var tråkig mycket att läsa. Oj skillnaden vet jag inte direkt hur jag ska förklara!
Jag har ett år kvar på högskolan. Och Jag ska bli beteendevetare och jag sätter ihop min egen examen. Och det som krävs då är 1-3 av sociologi, psykologi eller pedagogik. Det är 90 poäng och man ska komma upp till 180 poäng så får man sin examen som beteendevetare.
Så var det när jag slutade plugga för 2 årsen i alla fall :) Då jag valde att skaffa barn emellan så vet jag inte om reglerna har ändrats.
Det ska ju stå 90 poäng 1-3 av någon av dessa 3 som huvudämne!
Vad har du alltså mer läst förutom psykologi?
Jag har läst psykologi, sociologi À och sen pedagogik À och B. Så jag har c uppsattsen kvar och sen resten av poängen :) jag personligen älskar pedagogiken :) riktigt roligt!
Har du tips om något mer jag bör läsa? Bör man läsa pedagogik?
Jag tycker att har man inte läst pedagogik så har man missat något då allt är någon form av pedagogik!