Intresse av amningsgrupp?
Hej alla ni som är intresserade av amning.
Jag funderar på att utbilda mig till La Leche League-ledare för att sedan försöka starta en egen grupp, och jag undrar bara om det finns något intresse för det i Sverige?
La Leche League är en internationell organisation som är till för att mammor ska kunna hjälpa andra mammor med amning (och annat som hör till). Vanligtvis träffas en grupp mammor - alla som är gravida eller intresserade av amning är välkomna, och barn får gärna vara med - en gång i månaden och har ett avslappnat informellt möte på ett av fyra teman. Vid dessa sammankomsterna kan man ställa alla möjliga frågor om amning och annat, och få svar från andra mammor utifrån deras egna erfarenheter.
Här är La Leche Leagues hemsida: www.llli.org
De möten jag har gått på hittills har varit väldigt mysiga och trevliga och atmosfären har varit mycket välkomnande och öppen. Dock har jag inte hittat något liknande i Sverige och därför funderar jag på att starta en egen grupp.
Så. Finns det något intresse för detta?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-28 16:12
Förresten, tänkte bara nämna att ledaren alltså går igenom en utbildning och håller sig uppdaterad med de senaste rönen om amning. De håller också god kontakt med BVC eller motsvarande. Det är alltså inte bara mammor som delar skrönor det handlar om.