• 1990amanda

Ska ja städa efter sambon bara för ja är mammaledig?

Tänkte bara höra lite med er om en sak!

Jag ör mammaledig med vår snart 4 månader dotter och vi har en son sen tidigare på 3,5 år!

Min sambo jobbar väldigt mkt då han har 2 egna företag !

Han firade midsommar med sina polare på Öland i vår husvagn! Nör ja kommer hem från mina föräldra kollar ja hur de ser ut u husvagnen! Sim ja väntade mig! Massa disk som ligger kvar, han har inte bäddat upp till borden å massa cider sim runnit ut i kylskåpet!

Här om dagen påminne ja han om att städa husvagnen efter sig! Och får kommentaren tillbaka

" de kan ju du göra, du går ju bara hemma och inte gör ett skit! Jag har så mkt att göra! "

Ska ja städa eller är de han som ska göra de? Vist kan ja städa för å vara snäll, men han skull ALDRIG städa om jag hade haft fest i en husvagn!

Ville bara höra hur ni skulle gjort i ert förhållande!

• Svar på tråden Ska ja städa efter sambon bara för ja är mammaledig?
  • Frontline

Den som är hemma och har tid får väl städa...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Flickan och kråkan

Sambons midsommarfest. Hans ansvar. Jag hade hjälp till, men inte om jag fått en sådant dönicke kommentar som du fick av din sambo.

• Breakdown

Hade aldrig i livet städat. Stökar man ner så får man städa upp efter sig.

• Flickan och kråkan
    Frontline skrev 2013-06-28 16:07:12 följande:
    Den som är hemma och har tid får väl städa...
    Så man har inget ansvar för att man svinar ner när man har en föräldraledig partner? 
  • Jacqueline

Hade gett fan i att göra någonting alls nån dag och när det klagades på röran hade jag bara sagt "NU har jag inte gjort ett skit".

• lnflrmn

Han får städa själv! Och det innan det blir så att skiten går ut själv!

• Whitetrash86

Hade han bett mig snällt om hjälp så hade jag lätt gjort det. Men med den kommentaren så kan han fet glömma det!

Det är han som sölat ner bara för han att plocka upp... sen skiter jag i om han har 2 jobb och jag har semester. 

• 123

Har ni gemensam ekonomi får du ta huvudansvaret för markservicen. Har ni separat ekonomi får han hyra in städpersonal och betala dem för deras arbete.
    Om han, trots separat ekonomi, vill att du ska städa upp efter hans party får han be dig snällt och betala dig OM du tackar ja. 

• KimPossible

HAN sticker själv och firar midsommar med kompisar (när ni har en bebis). HAN svinar ner husvagnen.

=

HAN får vackert städa upp efter sig!

Ett sånt arsel.  

People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • KimPossible
    123 skrev 2013-06-28 17:23:25 följande:

Har ni gemensam ekonomi får du ta huvudansvaret för markservicen. Har ni separat ekonomi får han hyra in städpersonal och betala dem för deras arbete.
    Om han, trots separat ekonomi, vill att du ska städa upp efter hans party får han be dig snällt och betala dig OM du tackar ja. 

Är väl en jäkla skillnad på att städa i hemmet, plocka det dagliga, slänga i en tvätt och kanske förbereda maten, mot att behöva ta hand om en vuxen "mans" svinerier med kompisarna?

Tycker ju jag då'rå. 
    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
Svar på tråden Ska ja städa efter sambon bara för ja är mammaledig?