akupunktur
Tänkte kolla om någon här har gjort akupunktur för att förbättra sin hälsa, bota smärta eller annat? Skrock eller verkligt?
Tänkte kolla om någon här har gjort akupunktur för att förbättra sin hälsa, bota smärta eller annat? Skrock eller verkligt?
Japp, för hälsporre. Jag hade provat en miljard andra saker först, utan resultat. Gick sedan till en akupunktör drygt 15 gånger, och foten blev bra. Jag tror att om akupunktur inte hade funkat, hade tekniken dött ut redan i Kina! Däremot tror jag inte att det hjälper mot allt.
Ok jag va på mitt första igår.. jag utreds för smärta efter en olycka i vintras men går inge vidare. Så då tänkte jag slå 2 flugor i en smäll. Testa att bota smärtan och min allergi/astma.. kanske botar min nål rädsla också samtidigt
Det är bevisat att akupunktur verkar genom placeboeffekten. Det innebär att det är bortkastade pengar att gå till en akupunktör.
Det finns också en risk att man inbillar sig att man blivit botad av kvacksalveriet och då finns det risk att man slänger bort ännu mera pengar på detta lurendrejeri.
Det finns alltid folk som påstår att de blivit botade av kvacksalveri. Man kan utgå från att minst hälften av dessa är uppdiktade fall.
Vet du vad Andrers (fummel med tangenterna eller?), jag bryr mig inte ett dugg om VARFÖR min hälsporre försvann, huvudsaken är att den gjorde det. För min del var alla läkarbesök, hälkilar i silikon och formgjutna sulor bortkastade pengar, dvs. lurendrejeri. Och jag vill poängtera att jag inte är någon flummig typ som tror på änglar och healing, dricker konstiga teer och älskar vargar och delfiner!
Däremot finns det något som kallas simulerad akupunktur, men det är något helt annat.
Och för fullständighetens skull är det väl snyggt om du har källhänvisningar till alla dom påståenden du gör.
Jag kan ju medela att jag faktiskt varit och fått akupunktur 4 olika gånger nu, och för mig har min magkatarr blivit bättre, jag har fått bättre blodcirkulation bla och jag har kunnat vistas hemma hos mina svärisar som har katter och massa damm utan att gå under.
Så jag tror helt klart man kan bli bättre med akupunktur men man kan inte bota allt.
Jag va väldigt skeptisk och trodde inte ett dugg på det men fick det såpass billigt då jag skulle göra flera
behandlingar. Så jag tror inte det är min kropp som lurar mig.
Kvacksalvare lever på att folk inbillar sig att "medicinen" fungerar. Det är en förutsättning för att kvacksalveri ska kunna existera. Men det är inte något bevis för att detta kvacksalveri fungerar.
Det lustiga är att kvackarnas offer aggressivt försvarar bluffmakarna. Det är det perfekta brottet. Dumma människor är nog den mest lönsamma "branschen"
Det gäller inte bara homeopati och akupunktur. Det gäller Nigeriabrev och annat bondfångeri också. Även telefonförsäljarna inriktar sig på dumma människor.
Vad det än är så är jag nöjd iallafall..
Jag har bara behövt ta mina astmamediciner 4 gånger sen jag va hos henne och skaffat 2 katter samt att jag kan vara hos mina svärföräldrar och nästan klarat mig helt ifrån medicinen gämfört med förut då jag pga damm och katter fick svårt att andas efter 1h där.
Så om kroppen blir lurad till att bli så här bra, då betalar jag gärna för det.
För att ha det så här härligt utan medicin har jag aldrig haft.
Du får tro vad du vill, jag är nöjd och det är huvudsaken =)