Kastrerad hankatt juckar på bebisens leksaker
Hej!
Jag har 3 katter och sen vi fick barn så har den ena av dom börjat bete sig underligt.
Han juckar nämligen på nästintill alla bebisens leksaker som är mjuka, det går inte ha ett gosedjur liggandes på golvet för då tar han det i munnen och lägger det framför ytterdörren och juckar och tar ut snoppen. Det ser ut som om han mjölktrampar till en början men efter ett tag sätter han igång, och han låter som en galning samtidigt.
Jag fattar inte vad det är för fel på honom. Han är en extremt kelig katt och så fort vi går upp på morgonen ska han va i bebisens ansikte och puffa och gosa. Jag har ju nu börjat irritera mig på katten för det är väldigt jobbigt att inte kunna ha något framme.
Han är 4 år och kastrerad. Vi köpte honom dock när han var 2,5 år gammal från en tjej som sa att hon var allergisk men konstigt nog gjorde hon inte sig av med sina andra djur, och hon hade även en 1 årig dotter. Börjar undra om han betedde sig likadant där fast hon aldrig nämnde det för oss.
Någon som vet varför katter gör så här? Eftersom vi inte hade några leksaker innan vårat barn kom så vet vi ju inte om han hade betett sig så redan då eller om det är ett nytt beteende som kommit sen bebisen kom.