Flatlöss :(
Hur märkte ni det, vilka symptom hade ni och hur svårt var det att bli av med det? Hjälp! Jag har fått det, ändå är jag helrakad. Hur lång tid efter smittotillfället tog det innan ni märkte lössen?
Hur märkte ni det, vilka symptom hade ni och hur svårt var det att bli av med det? Hjälp! Jag har fått det, ändå är jag helrakad. Hur lång tid efter smittotillfället tog det innan ni märkte lössen?
Hur kan du ha det som rakad?
Ja, hur kan du ha det som rakad?
som ovanstående frågar, hur kan du ha fått det? vart sitter de, på rumphåren eller?
Har inte haft flatlöss själv, men det verkar märkligt att du skulle ha det om du är rakad. man brukar märka att man har flatlöss för att man ser löss, gnetter och att det kliar.
Jag har ingen jäkla aning alls! Vet bara att en natt när jag låg i sängen, så "killade" det som fan på musen, sen när jag gick på toan och kollade efter var det massa svarta prickar i trosorna och när jag kliade på blydgläpparna, föll det ner mer svarta prickar. Vilket är lössens avföring, den blir svart av blodet de suger. Jag har rakat mig i alla år, men ibland kan det ju hända att det sitter nåt pyttehår kvar i nån skarv, när man slarvar lite snabbt i duschen? Dessa symptom kom 6 dagar efter ett ONS. Jag kände verkligen hur dom kröp där nere, blev helt livrädd, dom kan ju kravla upp till ögonfransarna och bosätta sig där också. Åkte och handlade lusmedel direkt på morgonen och behandlade, måste ombehandla igen efter en vecka. Nu finns det inga svarta prickar kvar som ramlar i trosorna och det kittlar inte heller längre, så jag hoppas dom dog. Jag har även rakat helnoga, varje dag, riktigt ordentligt, finns inte en tillstymmelse till hårstrå kvar. Gud vad vidrigt. Och Gud vad jag äcklas av mig själv som hade ett ons och Gud vad jag föraktar honom! Vidriga lusäckel! :( Har nog aldrig känt mig äckligare någonsin!
Och nej, jag har inga rumphår, har aldrig haft alls.
Vet inte hur man får det om man är rakad. Jag (kille) fick det av ett norskt ONS vid medelhavet på 90-talet när jag var i sena tonåren. Började klia någon dag efter jag kom hem, värsta klådan jag upplevt. Skämdes som fan och vågade inte gå till doktorn. Tog insektspray i pappas trädgårdsskjul och det tog död på dem. Vet dock inte om det är att rekommendera som behandling.
Kuretat ska vara muterat...
Killen här;
Har du provat med T-sprit, för många år sedan pratade jag med min farbror som är gammal sjöman om allt möjligt och vi gled naturligtvis in på fruntimmer och sådant(jag var i tonåren vid tillfället), och fick en hel del ganska jordnära råd om vissa "åkommor" man kan dra på sig. Just i detta fallet var det T-sprit som gällde, det svider som f-n men efter två behandlingar så är de kritterna borta.
Inte så vanligt med flatlöss i Sverige så kolla du dig vad han mer kam ha smittat dig med ;) hörde av någon som haf det, en man, att de kröp upp och bosatte sig på magen ochnkryllade omkring *ryser