• Anonym (L)

Flatlöss :(

Hur märkte ni det, vilka symptom hade ni och hur svårt var det att bli av med det? Hjälp! Jag har fått det, ändå är jag helrakad. Hur lång tid efter smittotillfället tog det innan ni märkte lössen?

• Svar på tråden Flatlöss :(
  • Anonym (?)

Hur kan du ha det som rakad?

• mepetite

som ovanstående frågar, hur kan du ha fått det? vart sitter de, på rumphåren eller?

• Hannah76

Har inte haft flatlöss själv, men det verkar märkligt att du skulle ha det om du är rakad. man brukar märka att man har flatlöss för att man ser löss, gnetter och att det kliar.

• Anonym (L)

Jag har ingen jäkla aning alls! Vet bara att en natt när jag låg i sängen, så "killade" det som fan på musen, sen när jag gick på toan och kollade efter var det massa svarta prickar i trosorna och när jag kliade på blydgläpparna, föll det ner mer svarta prickar. Vilket är lössens avföring, den blir svart av blodet de suger. Jag har rakat mig i alla år, men ibland kan det ju hända att det sitter nåt pyttehår kvar i nån skarv, när man slarvar lite snabbt i duschen? Dessa symptom kom 6 dagar efter ett ONS. Jag kände verkligen hur dom kröp där nere, blev helt livrädd, dom kan ju kravla upp till ögonfransarna och bosätta sig där också. Åkte och handlade lusmedel direkt på morgonen och behandlade, måste ombehandla igen efter en vecka. Nu finns det inga svarta prickar kvar som ramlar i trosorna och det kittlar inte heller längre, så jag hoppas dom dog. Jag har även rakat helnoga, varje dag, riktigt ordentligt, finns inte en tillstymmelse till hårstrå kvar. Gud vad vidrigt. Och Gud vad jag äcklas av mig själv som hade ett ons och Gud vad jag föraktar honom! Vidriga lusäckel! :( Har nog aldrig känt mig äckligare någonsin!

• Anonym (L)

Och nej, jag har inga rumphår, har aldrig haft alls.

• mepetite
    Anonym (L) skrev 2013-06-29 17:39:15 följande:
    Jag har ingen jäkla aning alls! Vet bara att en natt när jag låg i sängen, så "killade" det som fan på musen, sen när jag gick på toan och kollade efter var det massa svarta prickar i trosorna och när jag kliade på blydgläpparna, föll det ner mer svarta prickar. Vilket är lössens avföring, den blir svart av blodet de suger. Jag har rakat mig i alla år, men ibland kan det ju hända att det sitter nåt pyttehår kvar i nån skarv, när man slarvar lite snabbt i duschen? Dessa symptom kom 6 dagar efter ett ONS. Jag kände verkligen hur dom kröp där nere, blev helt livrädd, dom kan ju kravla upp till ögonfransarna och bosätta sig där också. Åkte och handlade lusmedel direkt på morgonen och behandlade, måste ombehandla igen efter en vecka. Nu finns det inga svarta prickar kvar som ramlar i trosorna och det kittlar inte heller längre, så jag hoppas dom dog. Jag har även rakat helnoga, varje dag, riktigt ordentligt, finns inte en tillstymmelse till hårstrå kvar. Gud vad vidrigt. Och Gud vad jag äcklas av mig själv som hade ett ons och Gud vad jag föraktar honom! Vidriga lusäckel! :( Har nog aldrig känt mig äckligare någonsin!

Vilken tur då. Hade dött om det kröp i trosorna. Killen jan ju inte ha varit så goo med de i kallingarna samt att gå och ha sex utan att märka dem
  • Anonym (L)
    mepetite skrev 2013-06-29 17:57:37 följande:
    Vilken tur då. Hade dött om det kröp i trosorna. Killen jan ju inte ha varit så goo med de i kallingarna samt att gå och ha sex utan att märka dem

Man tror ju inte sånt här händer någonsin, liksom, tills det sitter ett gäng löss i den ( nakna) muffen, vad i helv...? Och ja, killen måste ju fan ha vetat om detta? Det kliade som fan, kan jag lova! Eller så fattade han inte vad det var när det kliade, trodde det var normalt? Men, jag verkligen hatar honom, ser jag honom igen tänker jag inte prata med honom. Urk! Nåt ons lär det inte bli heller, på bra länge. Detta var så vidrigt, bara tanken på dessa djur där nere. Såg förstorade foton på dom när jag googlade och höll på att kräkas, dom ser hemska ut! Men jag fattar fortfarande inte hur fan dom kunde ta fäste i musen när den är helrakad?
  • Anonym (kliar som fan)

Vet inte hur man får det om man är rakad. Jag (kille) fick det av ett norskt ONS vid medelhavet på 90-talet när jag var i sena tonåren. Började klia någon dag efter jag kom hem, värsta klådan jag upplevt. Skämdes som fan och vågade inte gå till doktorn. Tog insektspray i pappas trädgårdsskjul och det tog död på dem. Vet dock inte om det är att rekommendera som behandling.

• Anonym (L)
    Anonym (kliar som fan) skrev 2013-06-29 22:24:12 följande:
    Vet inte hur man får det om man är rakad. Jag (kille) fick det av ett norskt ONS vid medelhavet på 90-talet när jag var i sena tonåren. Började klia någon dag efter jag kom hem, värsta klådan jag upplevt. Skämdes som fan och vågade inte gå till doktorn. Tog insektspray i pappas trädgårdsskjul och det tog död på dem. Vet dock inte om det är att rekommendera som behandling.

Oj, det var som attans och måste ju verkligen vart effektivt OCH du lever än, 20 år senare typ, så tja, man tager vad man haver liksom...lol. Ja, fy faaaan vad detta är pinsamt, med stoooort P! Det är så äckligt, man känner sig så smutsig och vidrig. Och bara vetskapen att man har dessa otroligt äckligt utseendemässigt, vidriga kryp ( som verkligen liknar krabbor om man kollar i förstoringsglas, sex kloliknande armar/ben har dom, blodsugande asvidriga...jag verkligen vill kaskadspy av bara tanken...) Jag skäms också, skulle aldrig våga berätta detta för någon! Jag verkligen skämdes när jag köpte lusmedel, men jag var ju tvungen. Det medlet var även för huvudlöss, så jag hoppades på att det var det dom trodde jag hade, INTE några äckliga könslöss...jag menar: kan livet bli vidrigare än detta? Pinsammare?

Ta i trä, men jag tror jag mördat dom små svinen, som sagt, känner ingen klåda alls OCH ska ombehandla när det gått en vecka. Och har så klart tvättat allt som jag kommit i beröring med, har blivit smått fanatisk. Gud, detta lärde mig verkligen en läxa...aldrig mer äckliga ons!

Jösses vad snabbt det tog för dig då, att känna av dom, bara nån dag alltså efter ditt ons? Du ( vi) måste ha fått fullvuxna löss på oss då direkt, som direkt började suga blod och orsaka klåda. Har läst att det är deras saliv ( krääääks) som orsakar en immunreaktion som ger intensiv klåda. Dom lägger tre ägg om dagen. Jag måste ha haft en lus (?) på mig, som satt och sög blid där nere och sket ner sig så det blev dessa svarta prickar i trosorna. Som tur var reagerade jag direkt! Bra att vara påläst ( hmm) lite...men så fort jag kände det där "killandet" på musen, så konstigt nog tänkte jag direkt: FLATLÖSS! Och googlade och läste om symptom. Och allt stämde ju in. Fy fan för att dom ens blev skapta, varför gjorde Gud dom? VAD är dom bra till ens? Och, jag fattar fortfarande inte heller hur sjutton dom kunde ta fäste när jag är helt hårlös där nere, inget mushår eller rövhår alls att tala om. Men, jag nämde förut, att det KAN ju vara så att det fanns något/några få hår ( korta, i så fall) som satt där pga snabb och slarvig, daglig rakning i duschen och dom kräken passade på då och hängde fast där för glatta livet?

Jag hoppas innerligt att killen som smittade mig tappar kuken, att hans löss äter upp den, att dom kurerat och blivit våldsamma och riktiga kukätare...jävla gris är CAD han var! Usch!
  • Anonym (L)

Kuretat ska vara muterat...

• Perplex
    Anonym (L) skrev 2013-06-29 16:29:21 följande:
    Hur märkte ni det, vilka symptom hade ni och hur svårt var det att bli av med det? Hjälp! Jag har fått det, ändå är jag helrakad. Hur lång tid efter smittotillfället tog det innan ni märkte lössen?
    Vart i spanien? ^^ (Dom ahr problem med flatlöss där nere)

Säker på att det är flatlöss och inte skabb? Flatlöss kan inte leva i ett rakat kön.
  • ett par

Killen här;
    Har du provat med T-sprit, för många år sedan pratade jag med min farbror som är gammal sjöman om allt möjligt och vi gled naturligtvis in på fruntimmer och sådant(jag var i tonåren vid tillfället), och fick en hel del ganska jordnära råd om vissa "åkommor" man kan dra på sig. Just i detta fallet var det T-sprit som gällde, det svider som f-n men efter två behandlingar så är de kritterna borta.

• Anonym (L)
    Perplex skrev 2013-06-30 01:55:08 följande:
    Vart i spanien? ^^ (Dom ahr problem med flatlöss där nere) Säker på att det är flatlöss och inte skabb? Flatlöss kan inte leva i ett rakat kön.

Hm...jag blev inte smittad i Spanien?

Och jorå, det var flatlöss, inte skabb. Och skabb får man ju även på händerna, de bygger gångar under huden man kan se med blotta ögat och det kliar på händerna/vristerna som fan. Ja, jag är också perplex just iom att jag ju är rakad. Måste fått EN lus på mig, fullvuxen, som måste ha greppat tag för glatta livet i nåt missat, litet mikroskopiskt här jag missat, typ.

Är lite jobbig nu, har hört att de gärna vandrar upp till ögonfransarna och ögonbrynen om det är minimalt medhårs där nere OCH att de även kan sätta sig i huvudhåret. Vad i allsin dar? Däremot är de långsamma, kryper högst 5 cm/dag och då måste de ju falla av lätt under den tiden ju, om man tex badar, tar en dush.

Jag har nu ombehandlat, tror det är lungt där nere, men blir som sagt nojjig och kollar ögonfransarna noga, ofta, med förstoringsglas. Men, det måste ju verkligen synas och märkas dubbelt upp om det sätter sig där?
  • Anonym (Fia)

Inte så vanligt med flatlöss i Sverige så kolla du dig vad han mer kam ha smittat dig med ;) hörde av någon som haf det, en man, att de kröp upp och bosatte sig på magen ochnkryllade omkring *ryser

Svar på tråden Flatlöss :(