någon som ska föda i december??
Är ni som jag beräknad i december? Hur mår ni?
Är ni som jag beräknad i december? Hur mår ni?
Börjar må bättre nu, mindre illamående, lite piggare och kan dricka kaffe igen. Dock åkt på urinvägsinfektion å troligen även foglossning.
Jag mår också lite bättre men får fortsätta äta lergigan ett tag till tror jag.. har försökt sluta 2 ggr och då har jag börjat spy upp allt jag äter och dricker igen.. :( man blir ju så trött av dem så hoppas jag snart kan sluta äta dem..
Foglossning har jag också.. försöker gå ut och gå varje dag ändå.. ska till sjukgymnast och skaffa ett bälte snart..
Hur mår du själv??
Mindre illamående, men spyr fortfarande varannan dag eller så. Har huvudvärk ganska ofta och har foglossning som jag började känna av redan i v.9 men som nu i v. 16 begränsar mig så att jag inte kan gå vissa dagar alls utan haltar omkring hemma.
Mår i övrigt bra, men oroar mig mest för foglossningen och att bli deprimerad pga att jag inte kan göra saker och fixa hemma, eller att det är svinjobbigt att bara ta sig in till stan för en fika. Jag går i ultrarapid, långsammare än en 85-årig mormor i släkten liksom... ;)
Ska till sjukgymnast o prova bälte om två veckor.
Jajamen, 2: a december :)
Mår superbra! Lite halsbränna emellanåt och foglossning i mild grad.
Annars suveränt! :)
Hoppar in här :) Har bf den 21/12 och är nu i v 16 (15+2).
Har mått väldigt illa och haft väldigt svårt att tåla vissa lukter, framförallt kaffe. Det börjar bli bättre och klarar mig på en Lergigan om dagen som jag tar tidig kväll och så har luktsinnet blivit bättre.
Har de senaste dagarna börjat få mage och det har jag sett fram emot. Börjar känna av att det stramar och drar i magen. Brösten har vuxit en massa... Men mår i det stora hela ok :)
Har en son på 4 år och haft syskonverkstad en ganska lång stund... Tog nästan ett år att bli gravid denna gång.
Har gjort KUB för en vecka sedan där allt såg bra ut, däremot gjordes det i senaste laget då jag var längre gången än jag trodde!!
RUL den 25/7 och vi ser fram emot att få se en frisk liten bebis som förhoppningsvis ska visa om den är kille eller tjej :)
Hej hoppas med in här väntar mitt första barn den 27/12 är i vecka 16 (15+4) och har känt den första sparken helt underbart! För övrigt mår jag fortfarande illa och är tyvärr sjukskriven halvtid på grund av foglossning funkar knappt och jobba vissa dagar himla tråkigt. Annars längtar jag till vintern och vill inte alls ha sommar längre vill träffa den där lill* i magen. Ska på RUL den 23/7 och då får vi reda på om det är en lite flicka eller pojk vi väntar :)
Halloj!
Hoppar in här jag med! Är i v 18 (17+3) har bf 14/12 :) Var på rul igår & fick se vår lilla tös
Har mått ok under första tiden av grav, sluppit illamående men haft huvudvärk & konstant trötthet! Men nu är det bättre, känner mig piggare på dagarna :) Har dessvärre fått foglossning men ännu i mild variant.
Sagt till sjukgymnasten & bm att sjukskrivning är det sista jag vill bli & jobbar så länge jag kan!
Tyvärr ligger moderkakan i framvägg, kommer nog bli tvungen att vänta några v till innan jag känner starka sparkar osv.. Typiskt :)
Hoppas ni alla mår bra !
Jag ska med ha bebis BF 2 dec. V 19 nu nyligen varit på ultraljud. Vet inte vad det blir men hade varit kul med en tjej till då dom 3 sista varit pojkar Mår bra men jätte trött på morgonen å börjat få mer å mer halsbränna. Någo mer som äter som en tok å aldrig känner sig riktigt nöjd?
Hej tjejjor! Så kul att läsa hur olika det är för alla.
Mitt illamående börjar gå över (är i vecka 20, bf 3 dec) och magen börjar synas väldigt bra :) Det börjar kännas roligare att bli gravid då jag hade en liten depression där ett tag. Tänk vad hormonerna kan spöka med ens huvud. Jag har också moderkakan i framvägg så jag känner bara lite kurr då och då. Känner ni bebisen mycket? Hur känns det för er?
Vi hade RUL i förrigår och fick veta att vi väntar en flicka, så det firade vi med att handla lite bebiskläder i rosa :)
Sinfulmist, jag äter mer/oftare än förut men känner mig ändå mätt när jag äter, sen blir jag hungrig snart igen :P
Angående foglossningen. När jag började känna av den gick jag till en sjukgymnast. Jag fick massa tips på att minska foglossningen och fick hem en massa övningar jag ska göra hemma för att stärka bäckenet och ryggen.
Sen köpte jag ett gummiband och ett bälte. Helt klart värt 100 spänn per besök för att ha mindre ont. Inte ska vi lida i onödan :)