• Anonym (Smittad)

Någon annan med väldigt svår herpes?

Fick för drygt ett och ett halvt år sedan mitt allra första utbrott av herpes i underlivet, tog dessvärre 3-4dagar innan jag förstod vad det var så medicin hade inte hjälpt. Hade inte haft sex på drygt ett halvår så det måste ha legat latent i kroppen ett tag.

Fick i alla fall ett väldigt kraftigt utbrott, extrem huvudvärk, många blåsor, smärta i rumpan ner i benen, smärta i ryggslutet (känns ungefär som en extrem träningsvärk/foglossning)  och väldigt känslig för beröring på benen, ryggen och rumpan.
    Alla dessa besvär höll i sig i precis tre veckor. Gick till läkaren efter detta och de ville inte ta blodprov än utan vänta tills nästa gång jag fick utbrott.
    Nästa utbrott kom tätt och jag härdade helt enkelt ut och gick aldrig till läkaren igen. Hade flera utbrott under drygt ett år men då endast under ca en vecka dock var vissa utbrott kraftigare med samma smärta i benen och ryggslutet igen.
    I december/januari hade jag senast ett utbrott, sedan dess har jag inte haft några problem alls. Tills idag, har fått samma symptom som första gången jag fick utbrott, dock inga blåsor - än.
    Är jag ensam om att ha det såhär? 

• Svar på tråden Någon annan med väldigt svår herpes?
  • Anonym (valaciclovir)

Finns en medicin mot detta, valaciclovir. Receptbelagt. Ska tas när man känner de första symptomen så du bör få det utskrivet och ha hemma. Jag har alltid min i handväskan.

• Anonym (Smittad)
    Anonym (valaciclovir) skrev 2013-06-29 21:27:11 följande:
    Finns en medicin mot detta, valaciclovir. Receptbelagt. Ska tas när man känner de första symptomen så du bör få det utskrivet och ha hemma. Jag har alltid min i handväskan.
    Jag har en tid på måndag, har jag inte fått några blåsor får dom fasen ta ett blodprov ändå!
  • Linda Gr

Stryrkekramar till TS och du...låt det inte påverkar ditt liv för mycket.

• Anonym (Japp!)

Jag har det så också, jag får utbrott så fort min kropp är stressad, typ vid mensen eller mycket på jobb/i skolan. Jag får också ont i benen och rumpan och klarar inte av beröring. Huvudvärk har jag inte tänkt på då jag får migrän titt som tätt. Jag tog medicin innan men jag har inte råd med det nu tyvärr. Men det hjälpte jättemycket, hade ett fungerande sexliv under hela tiden då jag tog tabletterna. Nu, not so much. Jag känner även att min sexlust har slocknat, den kommer bara tillbaka när det gått lång tid sen ett utbrott. Känner inte mig äcklig eller så, det är ju inte mitt fel, och jag kommer inte dö av det. Dock blir jag stressad av att min man inte blir tillfredställd tillräckligt, men han är underbar och begär aldrig något. Men jag vet ju att han har lust oftare än mig. Det i sintur gör väl också att jag får utbrott. 

Jag har haft herpes sen 2009, och det har blivit lite mildare, men fortfarande är jag extremt känslig. Jag hoppas att jag snart har råd med medicinen igen och att utbrotten blir mildare. 

Kram till dig! 

• Anonym (h)

Testa D-vitamin, vet att det har hjälpt några som jag känner, som verkligen lider av herpes, ja, i alla fall, så kommer utbrotten inte lika tätt, och de blir mycket mindre blåsor.

• inki

Jag fick mitt första herpesutbrott för 24 år sen och det var väldigt jobbigt,åren som gick var inte så jobbiga som de senaste 15åren varit och idag har jag mycket problem med utbrott. Äter medicin sen 12 veckor och ska fortsätta i 12 till  då det inte hjälper fullt ut. Mitt liv är skit pågrund av detta och har alla symtom som beskrivs här ovan. Fick nu veta att herpes också kan orsaka andra sjukdommar eller påverka som borellia och herpes. Att man inte blir så uppmärksammad utan känner sig maktlös av att gå till läkaren är också jobbigt för de verkar inte förstå vilken djävulssmärta man har av denna skit. om jag visste var jag fått det från?? de dagar som är bra är de utan värk. tror att man blir deppad av detta skit också för jag är så sällan glad nu förtiden sen klimateriet börjat har ju utbrotten kommit oftare eftersom jag har tätare blödningar emmelanåt. Om ni kan så låt bli stress och vård yrket!
    Lycka till från en plågad herpesvän=)

Svar på tråden Någon annan med väldigt svår herpes?