• Emmaelisabeth90

    Någon som är tillsammans/gift med en med stor åldersskillnad?

    Är det jobbigt med stor åldersskillnad? Nackdelar? Fördelar? Jag är nämligen intresserad utav en som är 13 år äldre än mig. Jag fyller snart 23 och han är 36. Tycker på ett sätt att åldern inte har nån betydelse, men på ett sätt tycker jag det. 

    Hur stor åldersskillnad är det mellan dig och din partner? Hur stor skillnad "får" det vara mellan ett par tycker ni, som ni tycker är okej?

     

  • Svar på tråden Någon som är tillsammans/gift med en med stor åldersskillnad?
  • Sthlm27

    20 år mellan mig och min partner, jag 27 han 47, vart tillsammans i 9 år vi har 2 barn, han har 2 vuxna barn sen innan, Fördelarna är många, nackdelen är ju när man kommer till ålderns höst och han kanske dör långt innan mig. Tycker all ålderskillnad är ok så länge det är ömsesidigt och personerna är över 18 år:)

  • FruDalefalk

    Min man är 7 år yngre, jag 33 han 25.. Nu är det ingen jätteskillnad men när vi träffades va han bara 20 å jag 27,plus art jag va ensamstående med tre barn..:). Nu har vi två till..;).

  • Zayco

    9 års skillnad mellan mig och min sambo, har aldrig varit några som helst problem med åldersskillnaden, förutom vissa folks reaktioner, men det är inget problem för oss - snarare dem som kanske har problem med det. Vi väntar barn ihop och jag tycker att all åldersskillnad är OK så länge man inte gör något olagligt och så länge man går efter hjärtat helt enkelt. Känns det rätt, så känns det rätt!

  • Lola89
    FruDalefalk skrev 2013-06-30 03:14:34 följande:
    Min man är 7 år yngre, jag 33 han 25.. Nu är det ingen jätteskillnad men när vi träffades va han bara 20 å jag 27,plus art jag va ensamstående med tre barn..:). Nu har vi två till..;).

    Jag är just nu intresserad av en kille som är fem år yngre(han är 18, jag är 23). Bra att veta att det kan fungera även om killen är några år yngre :)
  • Dandountiii

    Jag är 24 killen är 36 vi har ett barn tillsammans varit ihop 3år så jag tycker inte det finns några nackdelar.. beror på vad man gör livet till..


    Eleanor 130412 <3
  • MiaIa 90

    Jag är 23år och min sambo är 40år.
    De går jätte bra gör de man märker inte av skillnaden så ofta.
    Vi försöker också få barn ihop med:).
     

  • ZaftMonkey

    9 år skiljer det mellan mig och min fästman.
    Kanske var det en och annan som höjde ett ögonbryn i början men vi har inte alls lagt någon energi på vad andra tyckte/tänkte. Vi fick också höra att vi aldrig skulle hålla för att vi var för olika och idag så är vi det paret som hållit ihop när de som dömde oss har separerat.

    Jag har väl egentligen inte reflekterat mycket över just ålderskillnaden. Han är mycket mer berest än vad jag är och känns kanske äldre just därför - i alla fall i början, nu börjar jag också bli världsvan ;)
    Jag tror inte alls han funderat eller lagt någon värdering i vår åldersskillnad. Vi är båda väldigt mycket känslomänniskor på det sättet.

  • Dinkanesh

    Träffade sambon för snart 4 år sedan, när han precis fyllt 21. Jag stod då ensam med två barn och 8 år äldre. Men vi vågade satsa, köpte hus och barnen har fått världens finaste bonuspappa. Planerar ett liv ihop och allt är faktiskt perfekt. 
    Att jag är äldre är något som väldigt sällan märks.
    Så låt inte åldern hindra dig! Känns det rätt så kör hårt!  

  • SecretSwallow

    22års skillnad här. Jag är 22 han 43. Funkar utmärkt. Märker imte av skillnaden alls :p folk tittar snett men vi bryr oss inte. Gifta i 3 år nu :)

    Go for it, why not liksom? Du kommer bara undra hur det kunnat bli annars :p

Svar på tråden Någon som är tillsammans/gift med en med stor åldersskillnad?