• Anonym (Bilen)

Vågar man övernatta i bilen? Kom med tips och råd,tack!

Hej,

Saken är den,att jag har ett sommarjobb på annan ort och jag får sitta och pendla med bilen fram och tillbaka.
    Enkel resa är ungefär sju mil. Det går inga bussar eller tåg,så bilen är enda alternativet.

Jag trivs väldigt bra på detta jobb,därför blev det såhär denna sommar,att jag helt enkelt får sitta och pendla.

Nu till min fråga. 
    För att spara på bränslekostnader,och dom pass jag jobbar sen kväll,och tidig morgon därpå,vågar jag ställa bilen någonstans och sova över i den eller blir man utsatt för dom här vägpiraterna då,som man har hört talas om?

Jag har även funderat på att ta in på nåt billigt vandrarhem,men när jag tog reda på priset,så visade det sig att det inte var så billigt för en natt ändå.

Vågar man ställa bilen nånstans och övernatta i den? Och var ställer jag den isåfall??
    På nån skogsväg eller på en mer öppen plats med mer folk? 

Vad tror ni?

• Svar på tråden Vågar man övernatta i bilen? Kom med tips och råd,tack!
  • Anonym (Flöjt-Nissan)

Var i landet pratar vi om? Vägpirater finns mer i Skåne än exempelvis Norrland ...

• Fiya

Jag hade ställt mig på en bensinmack med dygnet runt öppet. Inte någon enskild skogsväg eftersom det både hade varit långt att ta sig om någon kapade bilen och om man inte har koll på området så kanske man väljer en skogsväg där skumma typer ofta hänger. En bensinmack ger ju dessutom snabbt till hjälp om något skulle hända och är den övervakad med både personal och kameror så känns det ju tryggare. 

• Anonym (Bilen)
    Stokke skrev 2013-06-30 09:46:26 följande:
    Finns det möjlighet att sova på jobbet?
    Det var en bra fråga faktiskt. Har jag inte ens tänkt på.

Men jag tror inte att det är tillåtet....jag jobbar i vården,och vi har ju vilorum med sängar i,men jag tror inte man får övernatta där tyvärr. Men det är ju inte förbjudet att frågaGlad
  • Anonym (Bilen)
    Anonym (Flöjt-Nissan) skrev 2013-06-30 09:40:39 följande:
    Var i landet pratar vi om? Vägpirater finns mer i Skåne än exempelvis Norrland ...
    Småland
  • Anonym (Usk)
    Anonym (Bilen) skrev 2013-06-30 10:01:45 följande:
    Det var en bra fråga faktiskt. Har jag inte ens tänkt på. Men jag tror inte att det är tillåtet....jag jobbar i vården,och vi har ju vilorum med sängar i,men jag tror inte man får övernatta där tyvärr. Men det är ju inte förbjudet att fråga

Jag har övernattat flera gånger på jobbet, jobbar bion vården.
  • Ripper500

sparar du verkligen på det?
    Om du inte åker hem har du väll varken middag, frukost eller matlåda till lunchen vilket kostar att köpa ute.

• Stokke

Fråga chefen, så länge du inte tar upp rummet för någon annan som jobbar natt och har rätt att vila.

• Anonym (ettan)
    Anonym (Bilen) skrev 2013-06-30 10:01:45 följande:
    Det var en bra fråga faktiskt. Har jag inte ens tänkt på.

Men jag tror inte att det är tillåtet....jag jobbar i vården,och vi har ju vilorum med sängar i,men jag tror inte man får övernatta där tyvärr. Men det är ju inte förbjudet att frågaGlad
    jag jobbar i vården och har suttit i exakt samma sits som du, jag sov i vilorum/personalrum många gånger. Om inte annat, ta dit en tältsäng eller madrass och hitta något rum som den får plats i. Mina arbetskamrater och chefer hade full förståelse för att jag ville ha möjlighet att sova över.
  • Anonym (Bilen)
    Ripper500 skrev 2013-06-30 10:07:03 följande:
    sparar du verkligen på det?
    Om du inte åker hem har du väll varken middag, frukost eller matlåda till lunchen vilket kostar att köpa ute.
    Jo men jag tänkte att jag då tar med mig "kall" mat ,frukt,en bunke fil eller någon sallad,hemifrån.

Det är dom här sena kvällspassen jag tänker på,och morgonen efter börjar jag klockan sju på morgonen.
    Det blir segt att sitta och köra hem den kvällen.... 
  • Anonym (Bilen)
    Anonym (ettan) skrev 2013-06-30 10:19:52 följande:
    jag jobbar i vården och har suttit i exakt samma sits som du, jag sov i vilorum/personalrum många gånger. Om inte annat, ta dit en tältsäng eller madrass och hitta något rum som den får plats i. Mina arbetskamrater och chefer hade full förståelse för att jag ville ha möjlighet att sova över.
    Det låter ju lovande.
    Jag ska höra med dom om jag får sova på jobbet. Det skulle ju lösa min problem så enkeltGlad

• Anonym (vården)

Jag jobbar inom vården och hos oss är det några som har långt till jobbet som sover på soffan i personalrummet. Fast hos oss finns det även ett vilorum som man får sova i på nätterna så det används också.

• IsDimma

Min mamma jobbar i vården och när hon pendlade så sov hon över på jobbet när hon jobbat kväll och skulle jobba dag dagen efter. Så du borde kolla upp den möjligheten först.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Englia

När jag bodde långt från jobbet som jag ofta kvar i personalrummet när jag hade s.k. vändpass.

Jobbade på äldreboende, helt ok för chefen.

Svar på tråden Vågar man övernatta i bilen? Kom med tips och råd,tack!