• memadde

Kraftig huvudvärk

Började för några dagar sen. Har nu ökar väldigt mkt. Huvudvärk eller ja... Känns inte som vanlig huvudvärk alls! Vid tinningen på vänster sida. Liksom känns som det bränner och dunkar och känns som om det rinner varmt. Hm svårt o förklara.... Innan kom det o gick men nu är den intensiv hela tiden!:( Lite yr är jag med. Spänningshuvudvärk är det inte då jag hade det väldigt ofta innan. Vad är detta? Ska tillägga att jag spydde för några dagar sen och mår väldigt illa . Kan inte äta pga det :(

• Svar på tråden Kraftig huvudvärk
  • memadde

Inget som har en aning?:(

• Anonym (X)

Fortfarande ont och mår illa? Isf hoppas jag du ringt vc. Låter inget bra kombination även om det inte behöver vara farligt. Har du haft fästningar på dig?

• memadde

Ja . Var på vårdcentral idag och läkaren trodde troligen kraftig migrän :(

• Anonym (X)

Ok. Tråkigt att behöva få sån skit men håll ändå koll på andra symptom så du inte missar nåt som bör utredas. Krya på dig!

• barn02och10

Har du problem med vänster ögat också?

Jag fick intensiv huvudvärk (endast på vä sida) i kombination med yrsel och suddig syn på vänsterögat, det var en synnervsinnflammation som kommer från en sjukdom som heter sarkoidos som jag tydligen har.
    Med det sagt menar jag inte att du har det, men att du bör kollas upp mer, en magnetröntgen borde vara på sin plats tycker jag.

• madeleinesophie

Barn02och10- hur hittade dom det på dig? Kan en optiker se det?
    Jag har nämligen EXAKT det du beskriver.. Även på vänster sida!
    Haft detta i 6år! :-/
    Var till en optiker för längesen som sa att jag hade brytningsfel på ett öga, och översynt.. Har inga glasögon,

• barn02och10

Madeleinesophie:

Jag har gått hos en ögonläkare som också är neurolog i flera månader nu och i början såg hon bara synnervsinflammationen och sedan när den lagt sig något så trädde sarkoidosen fram. Men det har även krävts en massa olika röntgens och blodprov för att se detta, samt ett ryggmärgsprov.
    6 år låter väldigt länge, vad säger läkarna?
    Kan tyvärr inte svara på om en optiker kan se det då jag inte har varit hos någon sådan.

Mitt kom väldigt plötsligt en måndag i slutet av februari detta året, först misstänkte de både hjärntumör och MS.
    Jag har också väldigt ont i ögat och är ljuskänslig, måste alltid bära solglasögon ute samt inne ibland om det är väldigt ljust.

• madeleinesophie

Okej! Tack!
    Inte mycket.. Får värktab.. :-/
    Jag är så rädd för den så har inte ens vart på läkarna jättemycket. Lider redan av panikångest.
    Märkt att jag får den främst på kvällarna när jag ska lägga mig och se film i sängen.
    Ska boka tid hos optiker igen..
    Ja, jag vet att de började 2007. Och läkarna säger eftersom jag haft de så länge är de inget farligt.

• Anonym (migrän)

Låter som ett migränanfall. Sluta hänga på internet, det gör saken värre att sitta framför en skärm. Lägg dig i ett mörkt rum, ta smärtstillande och drick vatten.

• barn02och10
    madeleinesophie skrev 2013-07-04 20:11:54 följande:
    Okej! Tack!
    Inte mycket.. Får värktab.. :-/
    Jag är så rädd för den så har inte ens vart på läkarna jättemycket. Lider redan av panikångest.
    Märkt att jag får den främst på kvällarna när jag ska lägga mig och se film i sängen.
    Ska boka tid hos optiker igen..
    Ja, jag vet att de började 2007. Och läkarna säger eftersom jag haft de så länge är de inget farligt.
    Hej igen,

Jag har det tyvärr så hela tiden, ibland mer, ibland mindre. Jag var först sjukskriven på heltid i 2,5 månader och nu jobbar jag halvtid, och jag måste tyvärr ta tramadol alltid när jag jobbar eftersom huvud och ögonvärken blir så extrem annars. Klarar du av att jobba? Vad är det för värktabletter du tar? 
    Varför ringer du inte ögonmottagningen och ber om en akuttid så du kan få svar?

Eftersom du haft det så länge är det säkert som läkarna säger, inget farligt, men man vill ju ändå ha en diagnos. Sarkoidos som jag har är ju ingen dödlig sjukdom som tur är, men man kan ha den väldigt länge.

Kram till dig,
    A

• memadde

Medicinen jag fick mot migrän hjälpte ej.
    Så har jag kraftig huvudvärk ännu dagligen!!
    Jag märker även nu att närminnet är knasigt !
    Kan se på ett program på tv tex och 5 min senare minns jag inte vad som hänt!!
    Efter 10-15 tänkande så minns jag...
    Blir rädd!!!
    Vart sitter närminnet i huvudet? Nånsin vet?

• Anonym (samma)

Hej! Har det som du TS.. Hade riktigt kraftig huvudvärk strax innan sommaren, har fortfarande ont i huvudet men inte riktigt lika ont. Jag mår även illa och ser rätt så dåligt på höger öga.. minnet är verkligen super dåligt, då närminnet precis som hos dig.. jag byter även ut ord, tex så kan det va att jag ska säga springa men det blir blomma eller något istället..

Svar på tråden Kraftig huvudvärk