sjukanmälan
Hej
Alla här ...
jag befinner mig en dilemma fråga som jag behöver rådgivning utifrån eran erfarenheter....
Det är så att jag har precis igår har sjuk anmält mig till min arbetsgivare men han har svårt och tro på mig och har betet sig väldigt otrevlig... och har svårt att tro...
jag är sjuk pga tandkött infektion som har tidigt i morse har besökt akut tandvården och har fått antibiotika , jag har feber, värk ( huvudet, ögonen, halsen), svullen på ena sidan av ansikte, kan ej gapa, ej äta, även att svälja vätska är rätt besvärlig... på grund av smärta, feber och B verkningar av antibiotika som trötthet mm. må inte särskilt bra.
sedan i morgon måste kontakta min tandläkare att boka ti för en operation , hur som helst kommer vara frånvaro från jobbet till och från under en vecka eftersom detta är andra gånger som händer mig före året var på väster sidan...
på andra sidan jag har en ni anställningen på denna nya företaget och vill inte ge en fel intryck av mig och verkligen vill hjälpa ...
min fråga är ska jag stå ut och tvinga mig in till jobbet bara för att glädje arbetsgivare för att han ändå tror inte på mig att jag är sjuk mm.
eller ska prioritera hälsan och ta hand mig tills jag är helt frisk ??????
hur skulle ni göra om ni var stället för mig :)
rätt oroligt :(
tack