• sinkadus112

Tako Jumper X

Hej.

Jag har sett några gamla och inte så utförliga trådar om Jumper X. Så jag testar en gång till. Jag är väldigt sugen på att köpa denna vagn, ser smidig ut och har samtidigt ett bra pris. MEN är den bra? Håller den? När jag kollar begagnatmarknaden på Blocket verkar det som att många säljer den redan efter några månader. Varför?

Hoppas att jag får någon slags respons!   

• Svar på tråden Tako Jumper X
  • Alby

Jag känner några som har haft den, och de var inte alls nöjda. Två av dem gick sönder rätt fort. Men de ser fina ut och är ju väldigt billiga.

• Janna84

Vi har en Tako Jumper X som vi kört i två år och vi är både nöjda och missnöjda.

- krånglar ibland när man ska fälla upp den när man har sittdelen vänd framåt
    - blir ganska stor och otymplig och man fäller den med sittdelen vänd framåt
    - delen som man fäster bygeln i har gått sönder (har inte kollat om vi kan få någon reservdel men ska göra det)
    - framhjulen vobblar ibland, det går absolut inte att springa med vagnen om framhjulen är i roterbart läge
    - snön fastnar under framhjulens stänkskärmar

+ en av få vagnar som har två stora svängbara framhjul i kombination med vändbar sits och fullt liggläge
    + väldigt lättkörd
    + väldigt stabil (även med skötväska på handtaget vilket man egentligen inte ska ha men svårt att klara sig utan...)
    + rymlig varukorg

Jag har letat efter en ny vagn men jag har inte hittat någon annan som uppfyller mina krav, dvs två stora svängbara framhjul, vändbar sittdel och fullt liggläge. Eller jo, jag har hittat Emmaljunga Super Nitro men jag tycker inte att den är särskilt vacker...

• Sweet C

Jag har använt min jumper x i 10 månader nu och måste säga att jag är väldigt nöjd med den. Bor på landet och har kört den i alla möjliga terränger, smidig som tusan.

Enda negativa jag kan komma på med vagnen är att liggdelen är otymplig att bära på om man bor ett par trappor upp.

Svar på tråden Tako Jumper X