• Cessel

Haklapp med ärm

Behöver tips om haklapp med ärm till sonen 10 mån. Ikeas är för stor och har haft en med spöket laban på men den blev blöt igenom. Den bästa vi har är en från "in the pocket baby". Den mörkblå som är utgående. Den sitter bra även om jag önskar att det hade varit lite mer bakåt vid sidorna under ärmen. Den läcker inte igenom heller och är lätt att ta med och hem igen i väskan då den vecklas ihop med ev matrester inuti. Den torkar dock väldigt långsamt så går typ bara ha den en gång per dag. Det är det enda minus med den och så då att det kunde vara lite mer tyg bakåt under armarna. Den har dock börjat lukta väldigt illa trots att jag tvättar den efter varje måltid för hand och i maskin ca en gång per vecka. Den kostar 100 kr vilket jag tycker är i dyraste laget.

Tips på fler haklappar i liknande utförande.

• Svar på tråden Haklapp med ärm
  • Mellanmjölkens land

Vi vek upp ärmarna på ikeas och kompleterade i början med en tyghaklap eftersom den var stor vid halsen även hopdragen till max. Använde från 4 mån.

Inga andra tips tyvärr

• Rani

Kanske kan du se om du hitter någon beggad regnjacka på loppis/tradera/blocket som du kan änvända? Om huvan kan tas av så borde det funka.

• Apelsin8101

Måste också lovorda babybjörns haklapp/målarförkläde! Den är suverän, värd varenda krona... Jag gick tom och köpte en till så att jag har en ren till både lunch och middag. Använde den från 11 månader och den passar bra. Räknar med att den ska funka några år till, den är lite lång i ärmarna men eftersom det är resår längst ned så håller den sig på plats.

• Cessel

Jag har tittat på babybjörns men den är ju gigantisk. Sonen har 68/74 i klädstorlek.

• Klick

Om du är lite pysslig så kan du ju alltid sy en egen!

• Cessel

Funderar på det men är inte så säker på att jag får till det och heller inte vilket tyg jag ska använda.

• vivianne
    Cessel skrev 2013-06-30 20:20:39 följande:
    Jag har tittat på babybjörns men den är ju gigantisk. Sonen har 68/74 i klädstorlek.

I och med resåren i ärmarna upplevde jag aldrig storleken som ett problem. Ärmarna stannar ovanför handen där de ska vara.
  • vivianne
    Nennen sthlm skrev 2013-06-30 20:39:20 följande:
    Vart hittar man babybjörns hakklappar?

Babybutiker, Coop forum, nätet.
  • Klick
    Cessel skrev 2013-06-30 23:04:32 följande:
    Funderar på det men är inte så säker på att jag får till det och heller inte vilket tyg jag ska använda.
    Tunnare vaxduk funkar fint, min svärmor brukar sy haklappar i det tyget!
Svar på tråden Haklapp med ärm