• Anonym (Luspank)

200 kronor att överleva på mat den här månaden. Tips?

Jag har 200 spänn att klara mig med för mat den här månaden, och det är bara den 30:e! Har ni tips på vad man kan köpa för mat så dessa pengar räcker? 

Mvh  

• Svar på tråden 200 kronor att överleva på mat den här månaden. Tips?
  • Anonym (Z)

Havregryn och göra havregrynsgröt

• Anonym (oj oj)

Oj, 200kr är ju verkligen inte mycket.
    Kan du sälja nåt, panta burkar, sitta barnvakt, vara hundvakt eller nåt för att få in pengar?

Har du nån mat hemma?

Kolla erbjudanden!

• stjärnmamman

Pasta och billigt kött.. Rör ihop
    Ärtsoppa ( laga själv)
    Blodpudding
    Pommes
    Mannagrynsgröt
    Nudlar
    Kålpudding
    Tomatsoppa

• Anonym (Luspank)

Det är inte mycket alls pengarna ska räcka till slutet av juli liksom., men jag har lite mat i skafferiet och kylskåpet.

Detta har jag hemma:

Broccoli
    Tomatpuré
    Pasta
    Havregryn
    En halv formfranska (bröd) 
    Sylt
    Kycklingklubbor
    Ris
    200g köttfärs 

Vi är förresten två personer.  

• Anonym (Luspank)
    stjärnmamman skrev 2013-06-30 19:50:36 följande:
    Pasta och billigt kött.. Rör ihop
    Ärtsoppa ( laga själv)
    Blodpudding
    Pommes
    Mannagrynsgröt
    Nudlar
    Kålpudding
    Tomatsoppa
    Just ja glömde att man kunde göra soppa, det ska jag komma ihåg! Kan göra kycklingsoppa, tomatsoppa och så. Bra tips!!

• Polly74

Tja, jag har 166 kr kvar till den 25:e beroende på låååååång sjukdom, men har å andra sidan betalt allt och har frys och skafferi fullstampade, så här blir det grytor, soppor och hembakt bröd. Köper du 5 kg vetemjöl för runt 20-25 kr och tre paket jäst a 1,50:- st så har du bröd för hela perioden. Ris i storpack är billigt och drygt, lök och potatis samt vitkål går att fräsa upp, koka, woka... satsa på billiga råvaror och tänk på att ingen hinner få näringsbrist på bara 24 dygn, så man klarar sig fram till lön oavsett hur tråkigt det är att äta det enklaste och billigaste.

• Petrol

Stekt potatis och potatis soppa. Bönröror med kikärtor och kidneybönor, koka kycklinggryta på klubborna och rikligt med grönsakerna som råkar vara billiga just nu, billigt med grönsaker generellt nu känns det som för den delen, ätes med ris då givetvis.

Köttfärssås med mycket rivna morötter och exempelvis hackad lök för att spä den, äts med pasta, behöver då bara köpa morötter och krossade tomater typ.

Brocolisoppa? Brocoli lök, kanske potatis lite grädde eller mjölk och nån buljong om ni har hemma?

Några spontana ideer som borde ta er en bit på vägen iaf.

Svar på tråden 200 kronor att överleva på mat den här månaden. Tips?