• Viktor Johansson

Vill du starta eget ?

Har sett en hel del trådar där folk frågar om information hur de kan starta eget och om det kommer lönas sig... Innan vi går in på detaljer så vill jag gärna skriva om mig själv;

Jag heter Viktor och är 15 år och driver en internationell verksamhet för video kommunikation... Har hållit på med marknadsföring och verksamhet orginisation ett bra tag. Det jag gör under dagarna är att bjuda in klienter till ett konferens samtal och pratar om video kommunikation och hur det fungerar och eventuellt hur vi kan ha nytta av det. Det innehåller alltså en hel del marknadsföring men för det mesta sitter jag och pratar med kollegor.

De flesta kommer säkert tycka att det är konstigt att jag håller på med sånt här i en så tidigt ålder men så är det. Jag har alltså suttit och pratat med konsulter och andra kollegor i flera timmar om dagen. Vi pratar alltså om marknadsförings strategier och hur vi kan expendera som ett företag. ( Det snackas såklart Engelska eftersom det är ett internationellt företag och huvudkontoret ligger i USA.)

Hur som helst, mening med tråden är att folk som är intresserade av att starta eget eller kanske bara vill ändra sin ekonomiska situtation ska kunna ta kontakt med mig. Jag kan som sagt boka tid med kollegor om du vill ha lite djupare information ( det är helt gratis men kommer dock att vara på Engelska då vi är utspridda över världen ).

Frågor kan ställas neran eller så addar ni min skype så kan vi prata vidare där.

Glömde nästan att vi har gått igenom lite statisk och vi har för lite arbetare i Sverige så vill du börja driva en egen verksamhet som vi självklart kommer hjälpa dig med att få igång så är det möjligt. Anledning varför jag är här är för att jag är nästan den enda Svennen så de behöver lite hjälp med att förmedla detta till det Svenska folket.

- Viktor 

• Svar på tråden Vill du starta eget ?
  • Ekolisa

Förstår inte riktigt det här. Säljer företaget någon tjänst eller produkt?  Eller är det just videokommunikatonslösningar ni säljer?

Det verkar ju lite svårt att hjälpa andra med marknadsföringsstrategier om man inte ens kan beskriva sin egen verksamhet så att potentiella kunder förstår. 

• Cherry Cupcake

det luktar skumt.. 

• Aniiee

Eh.... nej!. Hade du varit 15 år och drivit ett sånt företag så hade du varit kändis. Du hade dykt upp i de stora (och små) entreprenörtidningarna.

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • traveler

Nej jag är inte rätt person. Jag väljer det säkra före det osäkra

• kamomillmilla
    Aniiee skrev 2013-11-23 19:57:42 följande:
    Eh.... nej!. Hade du varit 15 år och drivit ett sånt företag så hade du varit kändis. Du hade dykt upp i de stora (och små) entreprenörtidningarna.
    Cherry Cupcake skrev 2013-11-23 19:50:40 följande:
    det luktar skumt.. 

William 2011-02-08
  • Viktor Johansson

Ska försöka svara inlägg på en gång. Att vara entreprenör i tidig ålder idag är inte värst speciellt, jag känner flera människor som är underåriga och ganska framgångsrika inom industrin. Man bör vara riktigt skeptisk mot möjligheter på internet nuförtiden då de mesta är scam.

Jag driver två olika verksamheter, den jag pratade om i tråden och även applikation programmering för Android telefoner. Jag valde att lägga ner min tid på Android appar också på grund av att det finns väldigt lite app utvecklare jämfört med konsumenter. Pengar finns det dessutom gott om inom Applikation industrin, inte bara för betalappar men för reklam som eventuellt Google sköter.

Riktigt svårt att förklara då det låter ganska osannolikt men har ett ganska bra rykte runt ganska stora entreprenörer så för den som är intresserad så kan jag fixa ett samtal med ganska stora och framgångsrika entreprenörer :) De är dock väldigt upptagna så tänker inte låta hur många som helst prata dom men någon är okej så länge det är svennar så vi kan sätta upp en plan :)

Svar på tråden Vill du starta eget ?