hejblåbär skrev 2013-07-03 00:15:52 följande:
Torkad frukt, nötter, bär och uppskuren frukt som redan tipsas om

. Detta är min last. Speciellt frusna, halvtina körsbär och björnbär. Mums.
När jag sitter där och smaskar på mina körsbär, så förstår jag inte varför i världen någon någonsin äter godis. Alltså, lösviktsgodis (som inte är choklad) har ju oftast fruktsmak. Varför inte bara äta frukten?
Favoriter: Färsk ananas (kan dock inte äta så mycket då det fräter sönder min tunga), körsbär, cantaloupe, lychee, björnbär, färska hallon och jordgubbar när dom är i sesong.
Vill man ha något mer matigt är grönsaksstänger (min favorit är röd och gul paprika, ser vackert ut också!) och hummus.
Jag har tre favorithummusar.
Hummus med aubergine (rosta aubrginene i ugnen och gröp ur, blanda med kikärtor, lite tahini, citron, peppar, vitlök och vatten till lagom konsistens).
Hummus med rödbeta (rosta rödbetan eller micra, skala och blanda med kikärtor, tahini, citron, vitlök, peppar och vatten till lagom konsistens)
Curryhummus (kikärtor, curry, russin, färsk koriander, vitlök, tahini, chili och vatten till lagom konsistens).
Yum.
Corryhummus låter väldigt spännande, kommer till att prova den varianten nästa gång vi ska ha hummus hemma