• Johanna2

babystrumpor

Hej! Har just hittat en second hand-affär med babystrumpor för 5 kr paret. Bättre pris blir det ju inte, så jag tänkte passa på och köpa ett gäng fast jag bara är i vecka 12. Men hur många behöver man i de olika storlekarna? Vissa bodysar har väl fötter också? BF är i slutet av augusti.

• Svar på tråden babystrumpor
  • Kirste

Du kan köpa några par strumpor, men satsa på sparkbyxa med fot den första tiden.
    Och jag rekomenderar H&M´s babystrumpor dom hålls bättre kvar på dessa sprattelfötter.

• 4barnsMom

Jag köpte idag på Dollar Store för 10kr paret! Nya, fina och billiga Hur många man behöver vet jag inte.. De lortar ju inte ner sig precis... Så det är ju inga mängder.

• lyckliga jag

jag köpte jätte mjuka sockar på ullared till min lilla dom kostade 7 kr ( tror jag ) det var dom enda sockarna som hon inte kunde sparka av sig . Rekomenderar tjocka sockar , inte vanliga tunna sockar ( mycket lättare att sparka av) Så var det ialla fall för oss.

• FKKC

Kanske tre par per storlek. Beror mest på hur noga man är med att matcha övriga kläder

• Johanna2

Tre par per storlek låter bra! Det blir kul även om det bara är strumpor, känns lite symboliskt att handla de första babykläderna.

• Toadette

Jag tycker att man behöver många par strumpor. Var och lagrade senast idag. Bodys med fötter är inte särskilt bra om du frågar mig. Min son har alltid haft för stora fötter och det har inte alls gått.

• Johanna2

Aha... hur många dårå?

• Toadette

Alltså barn är väl olika men min son har lyckats både kräka, bajsa och kissa ner strumpor. Sen vill jag gärna ha matchande strumpor med de kläder han har på sig.....Dessutom köper jag alltid en storlek större än han egentligen ska ha för jag har märkt att de sitter bättre! Jag skulle nog köpa 5-6 par i alla fall! Finns ju jättebra 2-pack på de flesta affärer......... Tjocka strumpor är också bättre än tunna nu när vi ändå diskuterar strumpor!!!

• Jennie Brunflo

Min dotter använde knappt sockor första månaden - de satt inte på.
    Sparkbyxor med fot var kanonbra!
    Liksom pyjamas med fot.

Men alla är olika.

Svar på tråden babystrumpor