• SofieO

doptårta!?!

Nån som vet nått bra konditori i närheten av hässelby-vällingby som gör doptårtor??
    Nån som har bilder på sina doptårtor kanske?! Idétorka!!!

Tack på förhand!!

• Svar på tråden doptårta!?!
  • 1980 längtar

Bor uppe i Luleå och vi kom på i all hast att vi skulle döpa Alvina och köpte "bara" vanliga Opera tårtor och de blev en succe!! Nu i efterhand ångrar jag lite att man inte fixade en lite sötare och gulligare tårta, men som sagt var, det behöver ju inte vara så speciellt

• Albins Farsa

Jag och min sambo gjorde tårtorna själva, dessutom bakade vi allt fika bröd. Bullar, havreflarn (köpta), negerbollar, hallongrottor, kladdkakor och tårtor (köpte tårtbottnar) blev det. Dock gjorde vi alldeles för mycket, så nu lever vi på fika bröd och tårtorna går på sista dagen idag.

• MessyTessy

Vet inget bra i närheten av Vällingby/Hässelby men vet ett par ställen inne i stan om det kan vara något?
    Till min äldsta flicka gjorde vi tårtor själva och jag har även gjort ett par tårtor till kalas etc, tex med Barbapapa och en vit lite prinsessig variant.
    På The english shop i Söderhallarna finns det en massa ideer, man kan köpa fina formar och frosting i olika färger. Det finns t ex slott, bilar, nallar m m .

• pannkaka

Jag tänker göra Smörgåstårta!

• SofieO

ska kolla in the english shop...vill ha en fiiiiin doptårta eftersom vi inte kommer att bjuda på nå mat..utan bara fika..men smörgåstårta e gott ;)
    Ville oxå göra det lite enkelt för oss o köpa på bageri..vill ha en blå tårta me nån fin bebisfigur på o Tristans namn o datum..

• Monica H

Kolla på Pallas i Vällingby. Dom kanske gör det

• SofieO

Ja Pallas kan jag ju kolla upp..varför tänkte jag inte på det?!? TAcktack!!

• Amka

vi frågade konditorit vad dom kunde fixa...
    finns en bild på vår dop tårta i mitt galleri

• Glad i hågen

Vi hade en rosa prinsesstårta och en chokladtårta med vit kristyr på när vår dotter döptes. Och så en liten dopdekoration i mitten på varje.

• maja3

Jag har bild på min hemmagjorda marsipan tårta, som vi hade idag, när min pojke döpte sej! kolla gärna!

Svar på tråden doptårta!?!