Kommer jag få en stor bebis?
Hej!
Har en lite rolig fråga, men jag kör ändå. För ett par dagar sedan kände jag mindre fosterrörelser och sökte därför och fick kolla hjärtljud och UL. Hjärtljuden lät bra och UL såg också bra ut - de kollade blodtillförseln i navelsträngen och den såg bra ut och näringstillförseln var det inget fel på eftersom bebisen lårben var som i vecka 24+0 och jag då var i 23+1. Innebär detta att vi kommer få en stor bebis eller har den bara olika växtperioder? Jag funderar på det eftersom jag inte gått upp så mycket i vikt än och har aldrig tänkt att bebis kan vara större än normalt, men det är ju som sagt individuellt. Huvudsaken är att bebis mår bra. Har ni någon erfarenhet utav att bebisen varit lite större än genomsnittet vid ett UL? Har den varit större än genomsnittet när den kommit ut också då? Undrar också om detta kan tänkas påverka BF, för har alltid trott att det skulle bli ca en vecka innan det BF som är satt nu. Lite spännande det där, men jag vet ju också att BF säkerställs med störst säkerhet innan vecka 20 eftersom utvecklingen därefter är individuell.