• barfota86

Biverkningar av Crinone?

Hej, Vi går första behandlingen med Crinone för att råda bot på min korta lutealfas. Har tagit det sedan ÄL och är inne på dag 6 efter äl. Har i nu två dagar haft riktigt vattniga flytningar, känns flera ggr om dagen som att det "rinner till" där nere, och så känns det lite som att det spänner och ömmar mitt över livmodern ungefär. Funderat på om detta är typiska biverkningar av det extra progesteronet (har inte känt så här undeer mina vanliga cykler utan Crinone). Någon med erfarenhet? Vilka biverkningar har ni upplevt av Crinone? Har också den klassiska "keso i trosan"-biverkningen som jag har förstått är vanlig när man tar crinone-gelen. Har också upptäckt att min temperatur har ökat ytterligare sedan igår, vilket jag antar beror på det extra progesteronet eftersom även det vanliga progesteronet i kroppen ökar kroppstempen.. I vanliga fall är min temp efter Äl 36,7 men nu 37,1.

• Svar på tråden Biverkningar av Crinone?
  • Mizzii

Vattnigare flytningar
    Keso skit mellan benen...

Slutade i onsdags men måste ta dom iaf men osäker om jag e gravid eller ej men fick värsta yrselattacken i torsdags ´men tydligen är detta med min yrsel ej någon biverkning. kan bero på annat ang mig då jag hade druckit lite, har lågt blodsocker....men fy vad rädd man blev och undrade om det var pga det iaf....   

Love all of my kidz
  • barfota86

Nej keson är verkligen ingen höjdare! Jag plussade i helgen så har nu faktiskt ingen aning vilka biverkningar som orsakats av crinonen eller graviditeten. Uppenbarligen har crinonen gjort sitt jobb iaf :) men får fortsätta med det några veckor till för säkerhets skull antar jag. Hur länge ska du ta dem om du är gavid?

• Mizzii
    barfota86 skrev 2013-07-07 16:59:30 följande:
    Nej keson är verkligen ingen höjdare! Jag plussade i helgen så har nu faktiskt ingen aning vilka biverkningar som orsakats av crinonen eller graviditeten. Uppenbarligen har crinonen gjort sitt jobb iaf :) men får fortsätta med det några veckor till för säkerhets skull antar jag. Hur länge ska du ta dem om du är gavid?

Grattis. Vad har du för symtom? Började du ta det dan efter ÄL?
    Love all of my kidz
  • barfota86

Ja precis, dagen efter äl började jag! Symptomen som varit är att jag är sjukt varm, hungrig hela tiden, väldigt vattniga flytningar och att det spänner och sticks i livmodern ibland. När ska du testa om du kan vara gravid?

• Mizzii
    barfota86 skrev 2013-07-08 12:14:17 följande:
    Ja precis, dagen efter äl började jag! Symptomen som varit är att jag är sjukt varm, hungrig hela tiden, väldigt vattniga flytningar och att det spänner och sticks i livmodern ibland. När ska du testa om du kan vara gravid?

Ja just nu känns det inte som jag intevill testa mig mer faktist pga alla spökstreck man fått och jag har sån stark kännsla att mensen dyker upp nu i veckan som den ska
    Love all of my kidz
  • barfota86

Vad trist, vet hur det känns när man hoppats så många ggr att det inte längte går att hoppas riktigt. Men håller tummarna för dig iaf!!

Svar på tråden Biverkningar av Crinone?