• Anonym (TS)

Vad var det senaste gulliga din partner gjorde för dig?

Vad var det senaste gulliga/snälla/omtänksamma din partner gjorde för dig?

Min sambo kom hem idag med 3 stora röda rosor och berättade hur mycket han uppskattar allt jag gör här hemma, det var guld värt och gjorde mig både rörd och glad. Detta är inget som händer på en konstant basis så att säga ;) haha. Annars uppskattar jag små saker, som när han håller mig i handen när vi tittar på film eller när han kliver upp tidigt men låter mig sova vidare (och stänger sovrumsdörren för att jag inte ska bli störd) :) Haha.

• Svar på tråden Vad var det senaste gulliga din partner gjorde för dig?
  • Anonym (TS)

Fotmassage är guld värt det å :)

• Smilla0608

Kom hem glad och fräsch efter en lång jobb dag, lekte med våra 2 barn ute på gården, innan vi alla går in, äter en go middag ihop. Han tar automatiskt disken. ( som han alltid gör) och leker sen med barnen ute igen. Det är för mig mer värt en nåt. En engagerad och lycklig pappa!:)

• Anonym (sambo)

Igår kom min underbara sambo hem med en 200 gram chokladkaka, han vet om min hemska ligonvecka och att choklad brukar göra susen. Han fick många pussar igår {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (hahah)

Jag brukar alltid skratta när någon skriver:

"Min man lagade bilen igår! Det är romantik för oss." Eller "Han städade, det är en romantisk gest!" (eh nej, det är common fucking sense.

Sen låtsas de som att de inte vill ha blommor och choklad eller annat romantiskt med typ " Äsch, romantik är bara för omogna par!".

Mmm "Okej".

• Bebislängtan01

Glömmer aldrig när min sambo satte ögonbindel på mig och körde oss upp för ett "berg", med jätte fin utsickt
     Där satt vi en hel eftermiddag på en filt med glass, god dricka & jordgubbar :)

• SupersurasunkSara
    Anonym (hahah) skrev 2013-07-01 19:04:56 följande:

"Min man lagade bilen igår! Det är romantik för oss." Eller "Han städade, det är en romantisk gest!" (eh nej, det är common fucking sense.

Sen låtsas de som att de inte vill ha blommor och choklad eller annat romantiskt med typ " Äsch, romantik är bara för omogna par!".

Mmm "Okej".

Fast jag älskar när min man gör saker för mig som han vet att jag avskyr Vi har ju specifika saker som är våra att göra, det vi båda avskyr delar vi på, annars lagar jag mat och han diskar för det mesta. Men rätt vad det är gör han nåt av mitt för mig Och jag bara älskar när han dammsuger! Det blir så mycket bättre än när jag gör det.

Annars var det senaste gulliga ett ohappa sms där det stod: Jag älskar dig massor! Puss.
  • Anonym (Helle)
    Anonym (hahah) skrev 2013-07-01 19:04:56 följande:

Mmm "Okej".

Jag har varit gift med min man i 6 år. Jag har aldrig fått blommor, han köper alltid kassa presenter (eller så får jag köpa dem själv)

Men han lagar maten alla dagar i veckan och gör matlådor till mig när han åker bort. Jag får all tid jag vill till att träna. Han bäddar ner mig i sängen när jag är sjuk och är nykter när vi går ut så jag får dricka ett glas vin. Han går iväg med vårt barn och leker i lekparken så att jag ska få lite ensamtid, för han vet hur mycket det betyder. Han har burit mitt garn två gånger över atlanten för att jag inte kunde leva utan mina nysten när vi bodde borta ett år osv osv.

Jag kan ärligt säga att jag aldrig saknat några blomsterkvastar eller presenter. Det han gör för mig i vardagen är sååå mycket mer värt
  • Sööderbönan

Ringer 1 minut efter att vi sagt skilts åt (för att ses några timmar senare) och berättar hur mycket han älskar mig.

• Smilla0608

Ja just de, söta sms bara sådär oxå. Blommor...nja, får nästan påminna han. För mig är det big sence med psykisk å fysisk närvaro. Jämt. Att bli sedd. Jämt. Att vardagen är betydelsefull är big sence. Kanske svårt för nån som aldrig fått de...sorgligt. Men ett par blommor kanske jämnar ut det för vissa med;)

• En blå giraff

Tog med barnen till skogen och lekparken för att roa dem så jag kunde göra annat. Det uppskattar jag jättemycket!

• pollydolly

Kom hem med en bukett blommor mitt i veckan, för att han älskar mig såååå. :) det tyckte jag var fint.

• RubyRed

Att han sket i att övernatta på sin svensexa. Åkte hem istället och det första han sa när han kom hem (6 på morgonen efter en tre timmars resa tillbaka till mig mitt i natten) var "Gud vad du är vacker".. Jag är allt annat än vacker när jag sover.

• kenopeno

Min man åker till jobbet långt innan jag vaknar. Och jag älskar när jag vaknar och yrvaket stapplar upp till kaffebryggaren...för att finna den laddad och klar...och att det bara e för mig att trycka på knappen Solig Och så står det alltid en liten lapp med fina godmorronord lutande mot bryggaren. Så mysigt att börja morgonen med lite kärlek Hjärta 

• Anonym (Jennifer)

Hans handlingar och blickar säger allt. Presenter får jag ofta men för mig är de hans blickar som säger allt. Är just nu ifrån varandra en vecka och innan han åkte kom han och lyfte upp mig ur soffan höll mig i famnen som bara han kan, kramade mig länge som bara han kan andades in min lukt och sa inte ett ord. Bara höll mig länge längre. Han får mig alltid att känna mig som den finaste i hela världen!

• kenopeno
    Anonym (Jennifer) skrev 2013-07-02 04:02:47 följande:
    Hans handlingar och blickar säger allt. Presenter får jag ofta men för mig är de hans blickar som säger allt. Är just nu ifrån varandra en vecka och innan han åkte kom han och lyfte upp mig ur soffan höll mig i famnen som bara han kan, kramade mig länge som bara han kan andades in min lukt och sa inte ett ord. Bara höll mig länge längre. Han får mig alltid att känna mig som den finaste i hela världen!
    Låter lika romantiskt som i en film Solig
  • Anonym (va?)
    Leyhla skrev 2013-07-01 21:50:21 följande:
    Ja just de, söta sms bara sådär oxå. Blommor...nja, får nästan påminna han. För mig är det big sence med psykisk å fysisk närvaro. Jämt. Att bli sedd. Jämt. Att vardagen är betydelsefull är big sence. Kanske svårt för nån som aldrig fått de...sorgligt. Men ett par blommor kanske jämnar ut det för vissa med;)
    "big sence"?

Och tror du att man inte kan vara närvarande i vardagen bara för att man ger blommor OCKSÅ?
Svar på tråden Vad var det senaste gulliga din partner gjorde för dig?